Авиокомпанията AirAsia обяви, че до три месеца ще пусне своя финтех платформа. В момента тя очаква да получи разрешение от Bank Negara Malaysia, съобщава Malaymail Online.
Компанията нарича платформата The BIg и ще позволи на банкови и финансови услуги да се използват по време на полетите. Това включва пазаруване на стоки и услуги, като платформата ще обработва плащанията. “Това ще улесни процеса по извършване на покупки, което е сред задачите ни за постигането на основната цел от 100 млн. клиенти, които да летят с нас до 2021 г.”, коментира Тан Сри Тони Фернандес, изпълнителен директор на AirAsia Group.
Той допълва, че в момента 25% от резервациите на билети се извършват онлайн. Очакванията са броят им да се увеличава и затова компанията иска да предложи максимално много възможности и удобства за онлайн плащания.
В момента тя има партньорство с MasterCard за карта за лоялни клиенти с натрупване на летяната дистанция. Тя има и виртуална опция, както и може да бъде портфейл за различни валути. Тъй като AirAsia планира развитие в още страни на континента, особено Индия, Япония и Виетнам, тя иска да има още по-голям брой опции. Създаването на финтех система ще помогне за предлагането и на повече услуги и по-лесното им интегриране.