Все по-голям брой хора предпочитат да плащат сметките си директно от мобилен телефон. Наблюдава се и ръст на потребителите, които използват услуги за пращане на пари директно до приятели чрез смартфон, показва проучване на Fiserv.
Според резултатите, през 2015 г. 22% от техните клиенти са използвали услуги за мобилно плащане на сметки. През 2016 г. дялът им е достигнал 28%. Сред потребителите на мобилно банкиране дялът е още по-голям. 41% казват, че са плащали сметки чрез смартфоните през последните 30 дни.
53% от потребителите на мобилно банкиране пък казват, че възможността да плащат сметките си навсякъде и по всяко време е основното предимство. 46% пък казват, че използват мобилния си телефон, за да плащат сметки в последния момент. 31% споделят, че използват и известията за наближаващо плащане.
Средно 19% са използвали P2P плащания до близки и роднини чрез смартфон през последните 30 дни. Това е с 5% повече спрямо година по-рано. Най-често потребителите използват услугата, за да си споделят разходите за домакинството, да върнат заем и да плащат наема за жилището си. Постепенно все повече хора стават уверени да пробват услугите и не се притесняват толкова за сигурността. През 2015 г. 29% от хората, които не са пробвали този тип услуги казват, че причината е притеснението им за сигурността. През 2016 г. същото казват 21%.
Според Finserv плащането на сметки чрез мобилно устройство и P2P Плащанията постепенно навлизат в мейнстрийма. Компанията смята, че в момента те са на нивото на първите дни на мобилното банкиране с бавен, но стабилен ръст. Постепенно той ще натрупа критична маса и броят на ползващите подобни услуги все по-бързо ще се увеличава. Както може да се очаква, най-младите възрастови групи са най-отворени към този тип услуги.