Главният финансов директор на PayPal Джон Райни отбеляза, че компанията за дигитални плащания никога не е била официално част от Асоциацията на Libra и въпреки че е първият голям бранд, който обяви оттеглянето си, го направи само за да се съсредоточи върху собствените си бизнес стратегии, съобщи CNBC на 24 октомври 2019г. В интервюто Райни допълва, че PayPal е подписала единствено необвързващо писмо като израз на интерес към Libra. Ето част от изявлението на Райни:
„Ние споделяме визията на Facebook за демократизиране на финансовите услуги. Решението ни да не продължим напред с Libra беше взето единствено, за да се съсредоточим върху нашите приоритети в PayPal. Компанията е фокусирана върху растежа си в момента. Има две основни тенденции, които се случват към днешна дата –цифровизацията на плащанията и разпространението на мобилни устройства. Именно там се фокусираме и това създава възможности за компании като PayPal да разширят набора си от финансови услуги, за да отговорят на нуждите на потребителите“, заявява Райни.„В света има около 2 милиарда души, които нямат достъп до неща, които ние приемаме за даденост, като чекова или спестовна сметка например, но седем процента от тези хора имат мобилно устройство. Нашите данни показват, че сме силни в много от индустриализираните страни като Великобритания например, но сме по-слаби в някои райони с по-бърз растеж като Индия, Латинска Америка и Африка“, допълва финансовият директор на PayPal. Това е регионът върху който искаме да концентрираме усилията си. Дигитализацията на плащанията може да даде очаквания достъп до финансови услуги и по-важното – достъп до онлайн света, който там не е добре развит към момента“, завършва Джон Райни.
На 4 октомври PayPal се оттегли от асоциацията на Libra и Facebook. По това време в изявлението на PayPal се казва, че компанията е взела решение да се откаже от по-нататъшното участие в Асоциацията Libra и да продължи да се съсредоточава върху напредването на съществуващите им мисии и бизнес приоритети, както и да работи за демократизиране достъпа до финансови услуги за населението на Африка, Латинска Америка и Индия. Компанията заявява, че подкрепя стремежите на Libra и че ще продължи да си партнира с гиганта на социалните медии в бъдеще.