Все повече големи банки заменят клоновете си за по-голямо присъствие в дигиталния свят и мобилни приложения, съобщава Quartz. Bank of America и JPMorgan например все по-усилено увеличават потребителите на дигитални услуги.
Bank of America отбелязва около 13% ръст на потребителите на мобилните ѝ услуги и общо около 5% на всички дигитални услуги, които предлага. За сметка на това клиентите в клоновете са по-малко с около 2%. Банката вече има над 20 млн. мобилни потребители, а JPMorgan постепенно се доближава до 30 млн. мобилни потребители.
Промяната на фокуса е част от опита на банките да са по-добри конкуренти на финтех компаниите. Някои от банките вече започват да отварят инфраструктурата си за финтех фирмите, които да имат достъп до повече данни и да ги използват за нови услуги. От следващата година в Европейския съюз влиза в сила и директива, която ще мотивира отвореното банкиране.
Постепенно линията между финтех компания и банка ще се размива, а клиентите ще имат все повече възможности за управление на парите си. Големите банки вече инвестират усилено не само в собствени технологии, но и във финтех компании и партньорства. Това трябва да им даде необходимото темпо и гъвкавост да могат да се справят с големите промени, макар и на пръв поглед това да не личи толкова добре от все по-опустяващите им клонове.