post

В света на разплащанията, технологиите се развиват бързо, така че е важно да следите тенденциите, които имат значение не само за финансовата сфера. С разрастването на разплащанията все повече отрасли намират начини за осигуряване на приходи и компаниите оптимизират непрекъснато своя софтуер и потребителско изживяване. Разплащанията стават все по – масови  и това представлява огромна възможност за бизнеса и за платформите.

Ето някои от основните тенденции, които ще наблюдаваме през 2020 г:

1. Разплащанията и клиентското изживяване (customer experience).

С бързото навлизане на дигиталните разплащания опитът и клиентското изживяване винаги са били една от основните теми, но сега се стига до нов етап в развитието им – така наречените „невидими“ плащания, което е голяма крачка в бъдещето. Дълго време имаше основно два вида преживявания, свързани с плащания: отишли сте ​​в магазин или сте пазарували онлайн и сте въвели информацията си на страница за плащане. Сега с невидимите и вградените плащания клиентското задоволство расте.

В днешно време в много от случаите на клиентите няма да се налага да въвеждат информацията си, за да плащат – тя може да бъде автоматично заредена от eWallets. Например, Uber запазва фокус си върху това да се возиш, а не върху плащането, като съхранява информацията за клиентите и ги таксува автоматично. Все по-популярните онлайн абонаменти съхраняват информация за плащания, за да направят така че почти да „изчезнат“ за клиента.

Очакваме да видим още по-голямо разнообразие, свързано с разплащанията през годината, тъй като опитът на клиентите и „невидимите“ плащания стават вече нещо нормално. Софтуерът също се развива, така че плащанията могат да бъдат вградени лесно в приложения, което дава възможност на индустриите да включват невидими разплащания за своите клиенти. Мобилните плащания и разплащанията чрез лицево разпознаване ще бъдат друг основен акцент през 2020 г.

2. Разплащанията ще започнат да се появяват на местата, където най-малко очаквате.

Споменахме, че плащанията стават по-лесни за вграждане в различни индустрии. И ключова тенденция е да се появяват на местата, където най-малко очаквате. Например „интелигентните“ автомобили ще предлагат възможности за разплащания. Скоро клиентите ще могат да плащат за пътни такси, паркинг, гориво и други чрез автомобила си.

3. Първото дигитално поколение ще започне да харчи.

Пазарите все по-често усещат възхода на по-младите поколения – например миналогодишните „Милениуми“ и „Поколението Z“ представляват около 350 милиарда долара разходна мощност само в САЩ. Тази тенденция  ще се ускорява и до края на 2020 г. „Поколението Z“ ще представлява 40% от глобалните потребители.

Такава драстична промяна ще се отрази и на бизнеса. За да бъдат в крак с исканията на тази огромна група купувачи, голяма част от които са израснали с интернет, компаниите ще трябва бързо да модернизират разплащанията си, за да отговорят на нуждите на младото поколение.

4. Дигитално фактуриране за МСП.

Не само разплащанията се развиват, но и всички дейности, свързани с тях. Наблюдаваме дигитализация на фактурирането и вземанията по сметки като основна тенденция на плащанията за 2020 г. B2B организациите се стремят да опростят начина на фактуриране и заплащане, като същевременно се намаляват и разходите им.

Дигиталното фактуриране не е ново, но B2B индустрията изостава. Системите за фактуриране на хартия са по-бавни, по-скъпи и водят до повече грешки. Но това се променя и преминаването към дигитално фактуриране е факт. Има компании като Blue Snap и Armatic, предлагащи работещи варианти, които дават възможност на предприятията да дигитализират всички аспекти на системата си като осигуряват пълно плащане на услуги и фактуриране, вземания по сметки и други в рамките на една дигитална платформа.

5. Трансграничната електронна търговия ще продължава да расте експоненциално.

Глобалната електронна търговия е във възход. Според последния доклад на Internet Retailer, електронната търговия представлява 1/6 от глобалните продажби на дребно през 2019 г. и ще нараства със скорост 20% годишно. Този растеж се подхранва особено много от увеличаването на търсенето на стоки от САЩ от чуждестранни пазари и  новите тенденции в разплащанията.

Разбира се, да станете глобален търговец на дребно не винаги е лесно и има пречки като международна обработка на плащанията, предотвратяване на измами и други. По-голямата част от бизнеса все още не продава зад граница, пропускайки огромни възможности. Но компаниите могат да се включат в тези пазари, като установят трансгранични съюзи за електронна търговия с модерни доставчици на разплащания.

6. Кибер престъпността и службите по Кибер сигурност

Балансирането на клиентския опит и сигурността на данните е продължаващо предизвикателство във финансовата индустрия, както и иновациите в измамите  и превенцията им е основна тенденция в разплащанията, която ще продължи и през новата година.

Нашите партньори от Kount определиха две ключови области за наблюдение:

  1. Използването на AI ( изкуствен интелект) за предотвратяване на измами
  2. Данни за измами, които могат да предоставят ключови бизнес данни

AI – Основно за предотвратяване на измами с плащания

Кибер престъпността и заплахите за измами се развиват. Ето защо дигиталният бизнес все повече се обръща към Изкуствен интелект, за да помогне да се вземат по-бързи и по-добри решения, особено що се отнася до одобряването на транзакции и отхвърлянето на измамни такива. Всъщност през 2020 г. AI ще бъде от съществено значение за успешните стратегии за предотвратяване на измами с плащания.

Измамите стават все по-сложни и разчитат на машинно обучение за изпълнение на лъжливи дейности и заобикаляне на решения за сигурност. Остарелите системи за откриването им не винаги са достатъчно надеждни, затова те трябва бързо да се обновят. За разлика от тях подходът за предотвратяване на измами използващ AI, е насочен към основните нужди на бизнеса. Той може да открие възникваща измама чрез разкриване на аномалии и забелязване на измамни модели. В същото време той помага на компаниите да увеличат продажбите и приходите си, като им позволява да приемат повече добри поръчки и понижава разходите за операции с измами чрез намаляване на обратните такси и ръчните проценти на преглед.

Данни за измамите

Данните за измамите предоставят  ценна информация за бизнеса. Разчитайки на стабилни платформи за предотвратяване на измами. Много анализатори осъзнават, че могат до голяма степен да  доведат до спирането им.

Данните за измамите могат да включват разнообразна информация като данни за плащане, номер на кредитна карта, дата на изтичане, пощенски код, имейл адреси, отпечатъци на устройства, номера на мобилни телефони и колко дълго човек е клиент и др. Това огромно количество данни може да се използва за изграждане на пълна цифрова идентичност за всеки клиент и е успешна превенция срещу измамите.

През 2020 г. все повече компании ще започнат да използват данните, водени усилията си да се защитят от измами. Те могат да включват идентифициране на своите добри клиенти и насочване на продукти директно към тях или разкриване на проблеми с доставката или инвентара. Креативното използване на данни за измамите е основна тенденция, която в крайна сметка може да помогне на много бизнес операции.

7. Наредбите ще продължат да се увеличават, особено за защита на потребителите и местният бизнес и засегнатите организации трябва да знаят как да се адаптират.

Защитата на потребителите нараства през последните няколко години и тази тенденция в разплащанията ще продължи и през 2020 г. Законодателството като GDPR (защита на личните данни) и PSD2 в Европейския съюз и CCPA (California Consumer Privacy Act) в САЩ бяха на хоризонта и през 2019г., но тази година ще влязат с пълна сила и голям брой индустрии ще почувстват въздействието им.

Компании като VISA актуализират своите правила, за да увеличат прозрачността и защитата на клиентите си. Тези правила гарантират, че е ясно, когато таксите стартират след пробен период, това ще бъде от полза както за бизнеса, така и за потребителите и е част от по-голям непрекъснат разговор за защита и доверие.

Законът  Wayfair Act ще влезе в сила в САЩ през 2020г., като дава право на отделните щати да налагат местни данъци на бизнеса, които оперират в рамките на техните граници, дори и да не са разположени там. Търговците на дребно трябва да се съобразят с тези разпоредби, за да продължат бизнеса си без прекъсване.

Какъв ще бъде резултатът? Основна тенденция при разплащанията през 2020г. е, че става все по-трудно да се продава, тъй като броят на регулациите, с които трябва да се маневрира, непрекъснато расте. Всъщност повечето бизнеси биха се възползвали от партньорство с експерти по разплащанията, данъците и правата, за да им помогнат да  се справят с всички тези промени и закони.

8.Повече фирми ще търсят начини да опростят разплащанията си.

Опростяването е тенденция в разплащанията, която се разраства бързо. Предлагат се решения за плащане „всичко в едно“, които осигуряват широко и гъвкаво покритие за почти всичко, което един търговец иска да предложи, с много по-малко усложнения. Ще виждаме все повече търговци да се възползват от тези решения през година, за да улеснят себе си и клиентите си.

9. Остарели технологии ще се използват все по-малко.

Променящата се аудитория на пазарите за електронна търговия оказва влияние и върху технологиите за разплащане. Необходимостта от инвестиране в нови технологии или надграждане на стари системи е по-голяма от всякога и организации, които не могат да си позволят да направят тези надстройки, ще трябва да намерят партньор, който да им ги предостави. Потребителите са далеч по-малко склонни да затворят очите си за остаряло или затруднено преживяване, причинено от по-старата технология, а остарелите системи, ще възпрепятстват ангажирането на нови клиентите през 2020г.

 

Източник: Статия „9 Payment trends that will shape 2020“, Written by Estelle Mense, December 2019

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *