post

Независимо от това, че поколението на хилядолетието се смята за много по-напредничаво, що се отнася до технологиите, много малка част от него използва мобилни приложения за плащанията си.

Само 14% от анкетираните са заявили, че използват често подобни приложения, докато 35% категорично са обявили, че никога не са го правили, според проучване за личните финансови инструменти на LendEdu, обхванало два милиона души. Близо 44% от младежите заявявили, че най-често използват Venmo, приложение за peer-to-peer плащания, притежавано от PayPal, което им позволява да се разплащат дигитално директно от банковите си сметки или кредитни карти, свързани с тях. Едва 1% от анкетираните са потвърдили, че използват Square Cash, услуга подобна на Venmo.

На теория младите американци би трябвало да бъдат първите приемници на тази технология, тъй като другите проучвания показват подобни резултати за останалите възрастови групи. Въпреки големите инвестиции на банки и компании за финансови технологии в новите услуги, приемането на мобилните плащания в САЩ през последните няколко години е изключително бавно, като се очаква се употребата им да нарастне до 2021 година.

Това не е защото хората не знаят за съществуването на подобни приложения. Около 56% от потребителите са заявили, че са „изключително информирани“ за възможността да използват телефона си като платежно устройство, за да купуват стоки и услуги, 36% са се определили като „неутрални“ и само 8% са потвърдили, че „не са на ясно“ с този вид приложения. Предишни проучвания сочат, че тези проценти през 2012 година са били съответно 41/32/27.

Поколението на хилядолетието има по-големи шансове от останалото население да прави покупки през телефоните си. Около 35% от младежите попадат в групата на заможните клиенти с доход над 100 000 долара годишно, която според Accenture би трябвало редовно да използва мобилните телефони за плащания онлайн, в сравнение с 23% от средните потребители. Всъщност проучванията показват, че едва 19% от потребителите са плащали в магазините с телефона си, също както и през 2015 година.

Venmo и подобни услуги са най-популярните приложения за мобилни плащания, но само когато се използват за сделки тип peer-to-peer, вместо за закупуване на продукти в магазините. Около 32% от поколението на хилядолетието използват мобилиния си телефон, за да извършват такива плащания, в сравнение с с 18% от останалите потребители. Един от факторите, които биха могли да направят мобилните плащания по-популярни са добрите бонус програми, които ще стимулират потребителите да използват телефоните си.

Близо 40% от анкетираните са заявили, че парите в брой и кредитните карти покриват техните нужди при разплащанията. Около 85% от сделките по света все още се извършват в брой, според MasterCard, а за търговците на дребно все още е скъпо да модернизират оборудването си за продажба на дребно, за да го направят съвместимо с различните мобилни приложения на пазара.

Една компания се отличава и това е Starbucks, която има най-успешната бонус програма. Около 7% от всички нейни трансакции принадлежат на мобилните поръчки, а мобилните плащания представляват около 27% от трансакциите в магазините й в САЩ. Всъщност за миналата година клиентите заедно са вложили повече парив Starbucks, от колкото в някои банки.

Leave a Reply

Your email address will not be published.