Основната част от вниманието на fintech компаниите е насочено към крайните потребители и малките търговци. Според Някои инвеститори обаче и в изцяло корпоративната част има много възможности за fintech инвестиции, съобщава Forbes.
“В2В плащанията е толкова голяма възможност, а всички говорят само за дигитални портфейли и ритейл плащания. Според мен има толкова много все още неразрешени проблеми в В2В плащанията”, коментира Мат Харис, управляващ директор на Bain Capital Ventures.
Според доклад на McKinsey & Co. глобалната индустрия на плащанията през 2015 г. е била в размер на $1.8 трилиона, като до 2020 г. ще достигне $2.2 трилиона. Макар да няма точни данни, смята се, че B2B сегментът е приблизително около $250 млрд.
Навлизането в този сегмент обаче не е лесно. Харис коментира, че компаниите, които желаят това, трябва да имат доста стабилни счетоводни книги, да не са имали проблеми с регулатори и да имат много добро ниво на киберсигурност. B2B сегментът е по-специфичен заради значително по-голямото внимание, което клиентите отделят на всеки детайл.
Все пак, има доста фирми с над $100 млн. финансиране в сегмента, а инвеститори като Lovelll Minnick Parnters не крият интереса си за още потенциални играчи. Те обаче ще имат доста предизвикателства и от банките. Именно бизнес клиентите носят най-големи печалби на банките и те няма да ги дадат просто така, коментира Джей Уилсън, анализатор на Mercer Capital.
Според него финтех компаниите могат да се възползват от това. B2B финтех компаниите не са толкова ограничени от регулаторите и могат да предлагат по-гъвкави услуги. Тези компании могат да си партнират с банките за общи услуги, от които да печелят взаимно, казва Уилсън.