Китай ще продължи да насърчава трансграничната електронна търговия в допълнителни градове като инициатива за стабилизиране на търговията в страната.
Новината се появи по държавната телевизия на Китай в сряда 3 юли, след съвещание на Държавния съвет, председателствано от премиера Ли Къцян.
“Ще добавим нова партида от трансгранични градове за електронна търговия към съществуващите 35 зони”, съобщиха по телевизията.
Според доклад на Financial Times, въпреки тарифите на САЩ към китайския износ и рестрикциите върху платформите за електронна търговия като Amazon от Европейския съюз с цел да се спрат опитите на онлайн продавачите да заобикалят данъците, местните китайски търговци очакват трансграничните продажби да растат. В доклада се отбелязва, че продажбите на трансгранична електронна търговия нарастват с 30% през 2018 в Китай и се очаква да достигнат $175 000 000 000, което представлява 10% от световната онлайн търговия.
Китай се превърна във водещ играч, като общият износ на трансгранична електронна търговия достигна $130 000 000 000 миналата година, позовавайки се на данни от доклада на China E-Business Research. В Европа 39% от топ търговците на Amazon са разположени в Китай.
Местните китайски търговци от Иу и 20 други градове имат подкрепата от правителството на Китай като получават освобождаване от ДДС за трансгранична електронна търговия.
Износът на продукти продавани онлайн от града се очаква да достигне $4 300 000 000 през 2019 се отбелязва в доклада. От бизнеса в Иу, 36 000 търговци са се регистрирали в AliExpress на Alibaba, която е неговата международна платформа, 35 000 са регистрирани в еBay, 12 000 в Wish и 10 000 в Amazon.
Междувременно от Amazon и Alibaba помагат на местните търговци, като предоставят обучение в създаването и експлоатацията на магазините, както и разширяване на кредитни и логистични услуги, за да се ускори времето за доставка.