Преобладаващото мнозинство от потребителите нямат доверие на модерните системи за сигурност на данните им като пръстови отпечатъци и гласово разпознаване. Това показват резултатите от проучване на HSBC сред 12 019 души в 11 държави по света.
80% казват, че вярват, че технологиите ще направят живота им по-добър, но само 46% очакват пръстовите отпечатъци да заменят паролите. Освен това 70% предпочитат да използват класически пароли, а само една пета от анкетираните казват, че използват пръстов отпечатък.
Само 6% пък разчитат на гласово разпознаване. 24% казват, че дори не знаят какво означава това или управление чрез глас. Проучването показва още, че поне за сега потребителите предпочитат традиционните методи за работа с банката си – 67% използват онлайн банкиране, 55% разчитат и на банкомати, а 41% посещават банков клон.
Същевременно потребителите смятат, че все още не са наясно с новите технологии. 69% от тях казват, че не знаят или не разбират какво е blockchain, автоматизиран съветник за инвестиции. 60% не разбират и интегрирането на финансови услуги в социалните мрежи. Това показва, че fintech индустрията трябва да отдели време, средства и усилия не само ра разработката на нови услуги и технологии, но и за обясняването им на достъпен език за хората. Самите потребители са склонни да ги чуят – 84% казват, че биха споделили личните си данни с банката си, ако това ще им даде по-добра и качествена услуга.
Проучването показва и други любопитни детайли. Например само 14% биха се доверили на робот да извърши сърдечна операция. Само 7% биха се доверили на робот, ако той им открие нова спестовна сметка в банка. 11% пък биха се доверили на робот за някакъв финансов съвет.