AirMiles е компания, която носи стотици милиони долари годишни приходи, а Groupon се оценява на милиарди долари, но дори и те са изправени пред някои предизвикателства. Неблагоприятните им оценки сочат, че инвеститорите имат доверие в бъдещето на наградния бизнес, но търсят нещо повече. Това е беше и причината за големия срив в акциите на Groupon, а от тогава иновациите като че ли са в застой. Това положение обаче е на път да се промени, след новия блокчейн проект GATCOIN, който ще използва технологията за да опрости и разшири средствата, чрез които търговците на дребно се свързват с клиентите си и им предлагат различни отстъпки, за да ги задържат.
Всъщност основният проблем, с който се сблъскват компаниите, когато става дума за отстъпките, бонусите и талоните е да ги направят хем подходящи за клиентите, хем изгодни за самата фирма. Много често потребителите виждат промоциите като сложни, вместо изгодни, тъй като изискват допълнителни разходи. От гледна точка на бизнеса пък, тези промоции са трудни за реализиране, а ниската им оценка означава, че бизнесът може да понесе значителни загуби, без да реализира повече продажби. Големите промоции често привличат клиенти, които едва ли ще се превърнат в лоялни такива.
Именно балансът между изгодното и печелившото е най-труден за постигане, а компаниите имат известни проблеми и със събирането на данни за пазарни проучвания и насочване на потребителите. Блокчейн технологията би могла да е полезна в няколко аспекта. Платформата, която клиентите използват, за да се свързват лесно с марките, предлагащи отстъпки би била още по-достъпна с помощта на специален токен, създаден за това от екипа на GATCOIN. Системата GAT ще позволи на търговците да издават търговски токени на масовата аудитория с минимална стойност, за да бъдат те бързо използвани като част от цялостната маркетингова стратегия. Това не е самостоятелна криптовалута, а omnichannel платформа, която включва теглене на пари в брой, под формата на предплатени средства за закупуване на продукти и услуги, отстъпки, използвани за субсидиране на редовната цена, кредити за лоялност под формата на точки, подаръчни ваучери, Travel Tokens, които могат да се използват като преносима валута и да се харчат в световен мащаб.
Платформата GATCOIN дава възможност на бизнеса да разнообрази и рационализира маркетинга си, като извлича вторични ползи. Търговците получават база данни за движението на токените, използването им, предпочитанията на потребителите и демографските данни за тях, а ефективнотоим използване носи редица предимства и за двете страни. GATCOIN ще използва блокчейн технологията, а и ще я комбинира с мобилно насочване и патентованата си технология A-Drop, която ще е жизненоважна част от платформата. A-Drop позволява на търговците да достигнат до хората, които са близо до обектите им в реално време. Така те ще могат да таргетират точните хора, като приспособят рекламата си спрямо потребителския им профил и им предоставят бонуси за лоялност директно на мобилния телефон. Това от своя страна ще доведе и до увеличаване на споделянето в социалните мрежи, като клиентите ще уведомяват приятелите си, намиращи се в района, на принципа на популярната игра Pokemon GO, за да се присъединят и те и да получат съответните отстъпки.