post

Статистиката сочи, че почти 30% от потребителите предпочитат да носят своите смартфони, вместо портфейлите си. Какво не знаем за този вид плащания?

Мобилните плащания са все още относително нова технология. Един от най-ранните участници е Square (2009), следвана от Google Wallet (2011) и PayPal (2012). И все пак с въвеждането на Apple Pay през 2014, мобилните плащания наистина се радват на огромен растеж – това е процъфтяваща индустрия, която продължава да се налага на пазара.

Осъществяването на мобилните плащания става толкова бързо, че според скорошно проучване на Pew Research почти 66% от участниците вярват, че смартфоните им ще заместят традиционните начини за плащане като кредитни карти и пари в брой до 2020 година.

Не е трудно да се разбере защо.

Над 80% от младите хора в момента имат смартфони, както и 60% от родителите им. При възможност за избор 30% от купувачите биха избрали телефоните си вместо портфейлите, когато отиват да пазаруват. Технологията, която някога започна като периферна, бързо се превръща в основен поток, а невъзможността за интегриране на мобилни плащания ва малкия ви бизнес само затруднява клиентите, които желаят да се възползват от услугите и продуктите ви.

Още по-лошо е това, че вашите конкуренти ще продължат да си гарантират големи печалби, докато вие стоите настрани. Преди пускането на Apple Pay, над 220 000 продавачи се регистрираха за услугата, а когато тя стана достъпна, над 1 милион купувачи се регистрираха за нея само през първите 72 часа и това е само една от мобилните платформи за лащане.

Ако все още не сте взели решение дали този вид разплащания са подходящи за вас, ето някои малко известни факти, които ще ви помогнат:

Мобилните плащания могат да ви спестят пари

Приемането на мобилни плащания често е по-евтино от традиционната обработка на кредитни карти. С подходящото оборудване е възможно да се избегнат таксите от 1 до 3%. Тази технология не само ще увеличи продажбите ви, но и ще намали разходите. Таксите за обработка не отсъствът изцяло в мобилния свят, но като се има предвид колко конкурентен е пазарът, някои доставчици дори не изискват договор.

Едно мобилно решение може да управлява всички плащания

Има много конкурентни опции за мобилни плащания, а някои клиенти не желаят да изпробват нови платформи, след като са се спряли на такава, която работи. Въпреки, че като доставчик не е нужно да предлагате всяко решение за мобилно плащане, повечето платформи имат допирни точки. Най-важната от тях е NFC, която бързо се очертава като златен стандарт на мобилната платежна индустрия. Според Juniper Research, продажбите базирани на NFC могат да достигнат от 60 милиарда долара през 2012 до 110 милиарда през 2017 година. Ако имате терминал, работещ с NFC, това е първата стъпка към този вид плащания. Освен това, тъй като много от по-новите четци също приемат този вид трансакции, е възможно и да намалите разходите си за преоборудване.

Демографски данни за мобилните плащания

Когато мислите за мобилни плащания, най-напред се сещате за младите хора. Приемането на този вид технологии обаче е най-високо между 35 и 44 годишна възраст (29%), а при 25 – 34 годишните е 20%. Противно на всеобщото схващане, Generation X е по-изгодната група, когато става въпрос за мобилни плащания, отколкото Millennials и Generation Z.

Мобилните плащания изискват мобилно присъствие

Около 25% от всички потребители на смартфони са закупили стока с устройството си. Средно тези купувачи прекарват около 2 часа на ден с устройствата си. За да направите мобилните плащания наистина ваши, трябва да имате онлайн присъствие. По-конкретно сайтът ви трябва да е пригоден за мобилни устройства, за да се възползвате от тази огромна група потребители, които прекарват толкова много време пред малките екрани на смартфоните си. Като допълнителна полза можем да отчетем, че подходящият за такива устройства сайт е страхотен и за SEO оптимизацията.

Дните на кеша и кредитните карти са преброени

Ако нито един от изложените по-горе факти не ви убеди, че е време да преминете към мобилни плащания, може би това ще свърши работа – парите излизат от употреба. Приблизително 10% от американците не носят кеш изобщо. Според Федералния резерв, който държи тези пари, те обикновено имат по-малко от 20 долара в джоба си. До края на 2017 година трансакциите, базирани на кеш, ще са по-малко от 25% от всички покупки в магазините. Още по-изненадващ е постоянният спад при кредитните карти. Според проучване на Harris, 63% от американците смятат, че мобилните плащания ще заменят пластиките в недалично бъдеще, а 30% посочват, че това ще се случи в следващите 5 години.

Малко вероятно е смартфоните да заменят традиционните портфейли веднага, но те вече стават устройства „по подразбиране“ при пазаруването в магазините. Като собственици на малък бизнес, лесно можете да се почувствате объркани от многото възможности за мобилни плащания, но преходът не е толкова труден, колкото си мислите, а когато се направи правилно, може драстично да увеличи реализацията и печалбата ви, като намали разходите.

Leave a Reply

Your email address will not be published.