Няколко от най-популярните британски компании за онлайн разплащания блокираха за часове вчера, съобщава BusinessInsider. Най-засегнати от случая бяха компаниите Monzo, Revolut, Loot, Startling Bank и Curve.
Проблемът е бил свързан с подизпълнител, който осигурява част от инфраструктурата на компаниите. Всичко е започнало рано сутринта. Първоначално Monzo съобщи на потребителите си да вземат и друга банкова карта със себе си, защото нейната бива отхвърляна.
С подобни проблеми се сблъскаха Revolut и Curve. Те съобщиха, че една от фирмите, които обработват плащанията има технически проблем. Заради това картови плащания са отхвърляни, а транзакции биват забавяни.
Компаниите, които не бяха засегнати от проблема, се възползваха от ситуацията да се рекламират в социалните мрежи. Monzo обяви, че всичко е наред при нейната система.
Подобни проблеми не са новост. През март т.г. отново няколко от същите компании, включително и Monzo имаха временни блокирания. А само през тази седмица и Barclays и Nationwide също са имали проблеми с онлайн услугите си. Официално не се споменава коя е компанията породила последното блокиране и каква е причината. фирмите не казват, че е хакерска атака, а технически проблем, но без да дават подробности.