Безконтактнит методи на плащане като Apple Pay ще увеличат дела си рязко в САЩ от под 2% през тази година, до 34% до 2022 година, твърди нов доклад на Juniper Research
Причината за това според компанията е неудовлетвореността на клиентите от по-бавното въвеждане на трансакции скарти с чип, чип и подпис и чип и ПИН код, а това допълнително ще увеличи приемането на плащания, базирани на смартфони, доминирани от своя страна от Apple Pay.
Преходът към безконтактни плащания и дори стандартът EMV, на който са базирани картите с чип и ПИН, е много по-бавен в САЩ, отколкото в много други страни по света. В Канада например, този вид карти вече са нещо обичайно от пет години насам, докато поне 80% от търговците на дребно вече приемат безконтактни плащания, според платежната платформа MONEXgroup.
Главният изпълнителен директор на Apple, Тим Кук наскоро потвърди, че инерцията на Apple Pay е най-силна на международните пазари, където според него инфраструктурата за мобилни разплаащния се развива по-бързо, отколкото в САЩ. Кук добави, че три от всеки четири сделки с Apple Pay се извършват извън САЩ, където услугата стартира за пръв път през 2014 година.
От друга страна Apple Pay ще поддържа и плащания, подобни на Venmo, от типа peer-to-peer, чрез приложението iMessage в iOS 11, а самата услуга вече започна да се разпространява и ще достигне Дания, Финландия, Швеция и Обединените Арабски Емирства по-късно тази година.