Предизвикателството на Facebook за най-големите банки в Австралия, ще дойде още следващата година, когато се очаква социалният медиен гигант да пусне плащанията от типа peer-to-peer в своята услуга Messenger и собствената си Р2P мрежа.
През август компанията получи патент за този вид плащания в Австралия, което ще позволи на потребителите да си изпращат пари, след като свържат дебитните или кредитните си карти с акаунта си. Над 13 милиона души използват Messenger в Австралия, докато местните банки са ивестирали над 1 милиард долара в собствената си Р2Р платформа за плащания и вече са притеснени, че гигантът ще им открадне клиентите.
Според някои източници, Facebook ще стартира услугата си през следващата година, но въвеждането й зависи от редица регулаторни изисквания, които трябва да бъдат изпълнени навреме. Вицепрезидентът на социалната мрежа, Каролин Еверсън съобщи на финансовия преглед, че компанията е развълнувана от бъдещата си платежна услуга, като потвърди, че тя се разглежда глобално, а не само по отношение на Австралия. На 7 този месец, peer-to-peer плащанията стартираха в Обединеното кралство и Франция, които са втория и третия пазар, на които услутата се предлага, след САЩ.
От друга страна е възможно бордът и системата за плащания на Австралийската централна банка да не трябва официално да одобряват тези плащания, както посочват някои източници. Facebook трябва да сключи споразумения за приемането им, за да улесни достъпа до платежната инфраструктура на страната и спазва кодекса за поведение на потребителите на ценни книжа и инвестиции, за да може да предлага услугата. Тя ще се конкурира в реално време с новата платформа, известна като Платформа за нови плащания, която е в процес на разработка от 2013 година насам и също се очаква да стартира през следващата година, и за която австралийските банки са похарчили вече над 1 милиард долара. Системата ще стартира под ръководството на RBA и ще носи новата марка Osko, собственост на Bpay, като ще позволи на клиентите да изпращат и получават незабавни преводи, чрез PayID или BSB номер. Евентуалният старт на подобна услуга в Messenger би могъл да затрудни възвръщането на инвестициите от страна на банките, които ще се опитат да задържат клиентите си.