Според Mastercard бизнесът и търговците на дребно трябва да се подготвят да осигурят по-сигурна автентикация на клиентите (SCA), за да избегнат тяхното разочарование
Проучване на Mastercard, обхващащо малка група от онлайн търговци в Европа, показа, че 75% от тях не са запознати с новите стандарти за защита, които влизат в сила от септември 2019 година. [i]
Създаден за подобряване на дигиталните плащания, EMV 3-D Secure ( EMV 3DS) ще въведе нова ера на стандарти за сигурност на онлайн транзакциите и ще даде възможност на SCA да подкрепи новите технологии, като биометрична идентификация. Въпреки тези промени, само 14% от тази група от европейски онлайн търговци вече подкрепят SCA, като 51% от тях споделят, че ще са готови след септември 2019г. или изобщо няма да подкрепят промяната.
SCA ще бъде задължителна в съответствие с Директивата за платежните услуги 2 (PSD2) от септември 2019г. Преди това, обаче, онлайн търговците трябва да са подготвени. Долу са изброени задължения, които трябва да се изпълнят преди лятото на 2019г.
- Свържете се с вашия доставчик на платежни услуги, за да сте сигурни, че бизнеса ви е готов и е включен в Identity Check.
- Обучете вашите потребители. Нека да знаят, че ще правите промени в начина им на плащане, като подчертайте ползите от тях. (Няма нужда да си спомняте паролите и вероятното намаляване на измамите).
Успоредно с това банките също ще включат своите картодържатели в Identity Check и ще им предложат по-добри методи за удостоверяване, включително биометрично удостоверяване.
В стремежа си да предостави по-лесно плащане за онлайн потребителите, докато тази промяна се превърне в реалност, Mastercard представя Mastercard® Identity Check™ – решение от следващото поколение, базирано на EMV 3DS, което предоставя по-безпроблемно онлайн плащане за потребителите. Тъй като много потребители използват плащания с едно кликване, новото решение на Mastercard е разработено така, че да сведе до минимум прекъсванията и проблемите при завършване на плащането. Identity Check™ също така подкрепя изисквания на SCA на Директивата за платежните услуги 2.
Милан Гаудър, изпълнителен вицепрезидент „Услуги”, Mastercard Europe заяви: “Дигиталната търговия продължава да надминава физическа такава и въпреки че това е изключително положително за онлайн търговците на дребно, то оказва и натиск върху тях, за да гарантират, че дигитални транзакции са безопасни и безпроблемни. През септември проведохме първата успешна EMV 3DS транзакция. Ние сме развълнувани да разпространим Identity Check решение с EMV 3DS, използвайки методи за идентификация в реално време, като динамични пароли, биометрични данни (включително пръстови отпечатъци, разпознаване на лица и на глас), за да предоставим по-сигурно онлайн изживяване, което е подходящо за бъдещето на електронна търговия.
“С ниска степен на одобрение и високо ниво на измамите, разликата между дигиталните и физическите покупки продължва да бъде проблем. Процентът на измами при дигиталните плащания е десет пъти по-висок от този при физическите транзакции в Европа, което води до отрицателно въздействие върху използването. За да се подготви за стартирането на Mastercard® Identity Check™, Mastercard проведе тестова фаза с резултати, показващи, че новото решение води до по-малко измами, по-нисък брой на отхвърлени карти и по-лесна идентификация на потребителя. В резултат потребителското изживяване е не само подобрено, но и печалбата на търговците и издателите на карти се повиши.
“Тъй като дигиталната търговия се превръща в норма и новите изисквания за регулиране влизат в сила, са необходими иновативни решения, които гарантират, че търговците на дребно продължават да удовлетворяват клиентите си онлайн. С възможността да обменяме 10 пъти повече данни между търговците и издателите на карти в сравнение с текущите известия за идентификация, включително и новите мобилни възможности, ние сме решени да вдигнем летвата за удостоверяване на автентичността “, добави Милан Гаудър.
[i] Mastercard non-representative European survey conducted September to November 2018 across 17 European countries, surveying 327 online merchants.
Източник: Информация за медиите предоставена от Mastercard