Android Pay ще е достъпна за почти две трети от смартфоните до края на тази година твърди ново проучване на IHS Markit. Докато тя ще е доминиращият играч, който държи 61% от активните сматфони, Apple Pay ще вземе 11% от пазара, следвана от Samsung Pay с 3%, а броят на устройствата, които могат да извършват мобилни плащания ще достигне 5.3 милиарда до 2021 година, се казва в доклада .
Анализаторската компания посочва, че от края на първото тримесечие на текущата година, Apple Pay е на разположение на 15 пазара, Samsung Pay на 14, а Android Pay на 10. Бонус програмите се определят като начин да се стимулират мобилните платежни услуги, за да бъдат те по-лесно приети от потребителите. IHS Markit цитира като пример Samsung Rewards, която компанията обяви през януари, и която доведе до огромно увеличение на потребителите след въвеждането си, като прогнозира, че ще видим и преход към онлайн приложения за тези платежни услуги.
„За да достигнат до тези смартфони, Apple, Samsung и Android трябва стратегически да разширят услугите си за мобилни разплащания и да изградят партньорства с банки и финансови институции. Услугите за мобилни плащания могат да използват бонус програми, за да ангажират търговците на дребно, банките и клиентите, като добавят ко-брандинг стойност по отношение на маркетинговите разходи и признаването на марката.“
Анализаторът заяви, че въпреки че Samsung е настигнала Apple по отношение на наличието й на пазара, тя трябва да разшири поддръжката на Samsung Pay при онлайн продажби на дребно, за да свърже клиентите с екосистемата си.
Някои оператори също се стремят да се конкурират в областта на мобилните разплащания. Новото финансиране на Orange, предлагащо Orange Bank, ще включва безконтактно решение за мобилни плащания, а през октомври Vodafone сключи сделка с PayPal, за да позволи на британските клиенти да извършват безконтактни плащания с Android смартфони.