Удобството е водещ фактор при избора на електронно банкиране. Това става ясно от ново проучване на Mastercard, осъществено сред граждани от 11 европейски. Изследването на нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че ключови фактори са още спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%). Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна.
Mastercard е ключов двигател и партньор в предоставянето на дигитални решения. Компанията работи с над 30 нови електронни банки, сред които N26, Holvi, Monzo и много други от цял свят. Като глобален технологичен лидер в разплащателната индустрия Mastercard помага на всичките си партньори да развиват ориентирани към клиентите, удобни и надеждни дигитални решения.
„Като технологична компания, работеща в разплащателната индустрия, ние отдавна сме се съсредоточили върху стимулирането на скоростта и мащаба, с който навлизат иновациите. Важно е да не въвеждаме иновации самоцелно, а в следствие от разбирането на нуждите и очакванията на нашите партньори и техните клиенти за използването на дигитални плащания от всяко устройство. Това проучване подчертава, че потребителите искат лесни и сигурни решения за своите банкови нужди и са много отворени към дигитални продукти, ако те подобряват услугите. Ние приемаме тази тенденция и се гордеем, че сме предпочитан партньор от новите европейски банки, заради нашите иновативни и надеждни решения. Същевременно, продължаваме да подкрепяме традиционните институции в процеса на изграждане на най-добрата инфраструктура във все по-дигитализиращата се среда“ – посочва Хавиер Перез, президент на Mastercard за Европа.
Иновациите водят нови клиенти
Изследването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка. Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия: 27% обмислят да сменят обслужващата ги банка в рамките на следващите 12 месеца. Най-високо доверие в настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.
Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.