post

Mastercard проведе първото издание на глобалната инициатива Girls4Tech в България. Програмата провокира по увлекателен начин интереса на момичета в ученическа възраст към кариера в STEM сферата (наука, технологии, инженерство и математика). Чрез иновативни, забавни и увлекателни сесии и упражнения, ръководени от експерти на Mastercard, момичета от шести клас в столичното 119 СОУ „Акад. Михаил Арнаудов“ повишиха знанията и интереса си в сферата на математиката и технологиите.

„Щастливи сме, че имаме възможност да споделим нашата страст към технологиите с младите момичета и да ги вдъхновим да се насочат към бъдеща успешна кариера в сферата. Днешните ученици са бъдещите лидери в различни сфери на обществения и икономическия живот и ние им предоставяме този интересен курс, който ще им бъде от полза независимо в коя професионална сфера ще се реализират“, каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.

„Обучението на учениците по предприемачество е полезно, интересно и прагматично. За всеки един от тях е важно да са грамотни финансово. Доброто съчетание с използването на новите технологии е прекрасна и успешна гаранция за съвременен старт в живота“, заяви Диян Стаматов, директор на 119 СУ „Акад. Михаил Арнаудов“.

Girls4Tech е създадена през 2014 г. и e една от емблематичните глобални програми на Mastercard, която изразява социалната ангажираност на технологичната компания в посока образование и равенство на половете. Над 14 000 момичета от 16 държави са участвали в едно от 53-те събития с над 1 300 служители на компанията, които са им служили като ментори и са им давали напътствия. Girls4Tech помага на момичета да повишат знанията си в дисциплини като наука, технологии, инженеринг и математика като получат разнообразна информация. Българските ученички, например, се запознаха как информацията се съхранява безопасно чрез криптиране, как дигиталните технологии и биометрията могат да улесняват живота и как алгоритмите могат да ни помагат да разрешаваме проблеми от различно естество.

По данни на Евростат, делът на жените, работещи в сферата на информационните и телекомуникационните технологии в страните от Европейския съюз, е 16%. По този индекс България е лидер с 27,7%, което значително надвишава средния показател за съюза. Следват я Румъния и Латвия, а най-голяма неравнопоставеност между половете в сектора има в Чехия, където делът на жените е под 10%. Сходна е тенденцията и по отношение образованието в сферата – България е лидер по дял на момичета с 34.4% от всички учащи, а в дъното на класацията са Словения с 9.7%, Люксембург с 8.3% и Холандия с 6%.

Доказаната образователна програма Girls4Tech е част от приноса на Mastercard за общественото развитие, насърчаването на младите и разкриването на света на иновациите пред учениците по интересен и вдъхновяващ начин.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *