post

Китайският пазар на мобилни разплащания е най-големия в света и е доминиран от гиганта за електронни търговия Alibaba Group Holding Ltd. и социалната медия Tencent Holding Ltd. Сега тези гиганти започнаха да прехвърлят пари, проуктови съвети и ноу-хау към стартъпи на другите азиатски пазари от Индонезия до Индия.

Азиатските потребители вече са свикнали да работят с парите си през мобилните телефони както за закупуване на стоки, така и за парични преводи. Мобилните плащания в Китай през миналата година възлизат на 9 трилиона долара, което е почти 90 пъти повече от тези в САЩ. Двете платформи за плащания Alipay и Tenpay, държат около 90% от всички трансакции и търсят растеж в чужбина, като подпомагат местни фирми в развиващите се пазари да използват парични системи, които не изискват пластика.

Китайските инвеститори са осигурили за второто тримесечие на 2017 година сумата от 2.7 милиарда долара за финансиране на азиатски стартъпи, а техният опит и познания, биха могли да се окажат ценни.

Както и в Китай, търговците на много от нововъзникващите пазари нямат машини за продажби на дребно, нужни за обработката на плащанията през Android Pay и Apple Pay. В същото време малко от потребителите на тези пазари притежават кредитни или дебитни карти, които се изискват от тези системи.

Ръководителите на най-голямото мобилно приложение за плащане в Индия, Paytm, също се вдъхновиха от Alibaba и главният финансов директор на компанията, Мадур Деора заяви, че тя ще обменя опит в областта на дизайна и продуктите, за да увеличи ангажираността на потребителите. Това може да се окаже безценно, като се има предвид, че услугите ще се използват от 100 милиона души. Според Деора, Alibaba предлага на потребителите достъп до онлайн средства на паричния пазар, което би могло да е от полза за индийската компания.

Резултатът е спестовен продукт, който повече от 225 милиона потребители на Paytm в Индия могат да използват за закупуване на gold bars, чрез платформата – идея, предназначена да привлече повече клиенти, свикнали да съхраняват богатството си в благородни метали.

Когато правителството на Индия миналата година внезапно прекрати 86% от общата валута, за да се справи с корупцията и укриването на данъци, Paytm се отзова, покривайки търговците, повечето от които нямат кредитни карти и нужната за обслужването им техника, която потребителите със смартфони използват в Китай, за да плащат сметките си и да правят покупки в магазините. Така потребителската база на Paytm нарастна и услугата се използва в Индия за заплащане на стоки и услуги. Продавачите не се нуждаят от устройствата и QR кодовете, чрез които се прехвърлят парите от мобилната сметка на купувача, а компанията получи през май 1.4 милиарда долара от японската SoftBank Group Corp.

Китайските компании имат още един стимул – да се възползват от туристите, а бързоразвиващата се група на Alibaba и Tancent цели да изгради връзки в своите платформи за мобилни плащания, за да си гарантира, че ще е достъпна за китайските потребители, независимо къде се намират те.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *