Банковата група от Австралия и Нова Зеландия ANZ, в партньорство с компанията Nuance, разработи технология за разпознаване на глас в приложението Grow by ANZ. Клиентите на банката могат да правят плащанията „Pay Everyone” на стойност над 1000 австралийски долара автоматично, заобикаляйки обичайните мерки за сигурност и личното посещеине в клон на финансовата институция. Гласовата идентификация ще може да си използва и за плащания с BPAY над 10 000 австралийски долар.
„Това е значима актуализация на сигурността, която ще улесни клиентите ни при извършване на трансакции с висока стойност, чрез смартфоните им“ обяви изпълнителният директор на ANZ Питър Далтън. „Те искат все повече удобство при банкирането на своите електронни устройства и това решение го доставя, заедно с едно допълнително ниво на защита и биометрична сигурност“.
Услугата първоначално ще е достъпна само в приложението на ANZ Grow, но банката възнамерява да прехвърли технологията и в другите си цифрови канали. Всъщност тя представи гласовата идентификация още през април, когато започна тестовете на пилотния проект с избрани клиенти и персонал. Гласът на човек има от 5 до 10 пъти повече точки за сигурност, в сравнение с другите методи за идентифициране в сектора на финансовите услуги и тази технология ще подобри сигурността на мобилните разплащания.
Nuance наскоро си партнира и с Domino’s, предоставяйки своя виртуален асистент DRU Assist, който позволява на клиентите да поръчват пици само чрез гласови команди.