Apple стартира мащабна промоция, като предложи специални отстъпки за потребителите, които използват Apple Pay за плащане в континентален Китай, където по принцип този вид услуги са доминирани от Alibaba Group и Tencet Holdings. Така от 18 до 24 юли потребителите, използващи Apple Pay за плащане при определени онлайн и офлайн търговци с логото на Union Pay, ще получават отстъпки до 50% и до 50 пъти повече бонус точки от обичайното.
Общо 28 онлайн магазина за търговия на дребно, супермаркети и ресторанти като 7-Eleven, Watsons, Starbucks и Burger King и 16 интернет търговци, сред които абонаментната услуга за споделяне на велосипеди Mobile, онлайн приложението за пътуване Ctrip и JD.com, ще участват в кампанията на Apple. Промоциите обаче са предмет на различни правила при отделните търговци, като някои от тях са поставили ограничение върху сумите, които могат да бъдат платени чрез Apple Pay еднократно, или върху процента отстъпка при дадена покупка. Освен търговците на дребно, 17 китайски банки, сред които четирите най-големи кредитни институции, ще предлагат до 50 пъти увеличение на бонус точките, когато плащанията със съответните кредитни карти се извършват чрез Apple Pay.
Тази промоция на платежната услуга е най-голямата за Китай, откакто тя дебютира в страната на 18 февруари 2016 година, но ще бъде трудно за Apple да се справи с конкуренцията на Alipay и WeChat Pay, които според Analysys имат съответно 53.7% и 39.5% дял на този пазар за първото тримесечие на годината. За разлика от Apple Pay, която е съвместима само с устройствата на Apple, приложенията на другите платежни услуги могат да бъдат инсталирани на всички видове мобилни устройства. През първото тримесечие Apple е доставила 9.6 милиона iPhone в Китай, което е с 26.7% повече, в сравнение със същия период на миналата година и има 9.2% пазарен дял, който за съжаление намалява в сравнине с 2016 година.