Компанията Credit Karma обяви, че приходите ѝ за миналата година са $500 млн. Това е достатъчно тя вече да работи на печалба, въпреки че най-популярната ѝ услуга е безплатна, съобщава TechCrunch.
Credit Karma предлага безплатна кредитна оценка и услуга за мониторинг на кредитното състояние. Компанията използва събраната информация, за да генерира и финансови съвети и да препоръчва финансови услуги за съответния потребител и неговите цели.
Платформата на компанията има собствени финансови модели, чрез които сравнява вероятността даден потребител да бъде одобрен за различните финансови услуги и при какви условия. Данните се пращат на съответната компания, а Credit Karma получава комисионна за качествените препоръки.
Компанията съществува от 5 години, като само за миналата година е увеличила приходите си с над 50%. Тя вече разглежда и нови сфери на развитие. Една от тях е безплатна услуга за помощ при оформянето на данъчни декларации. Credit Karma казва, че има над 70 млн. потребители. Големият ръст се отразява и на самата ѝ структура, като само през тази година е увеличила персонала си с 40% до 700 служители. Основната ѝ дейност продължава да е в САЩ, а главната сфера на инвестиции – развитието на изкуствен интелект за финансови услуги.