Facebook разширява финансовите си услуги с още един проект – Facebook Rewards. Чрез QR кодове потребителите ще могат да получават отстъпки при покупки в традиционни магазини, съобщава TechCrunch.
QR кодовете са персонализирани и уникални за всеки потребител. Те са достъпни само чрез мобилното приложение на Facebook, но и само за избрани потребители в определени държави. Това е така, защото засега функцията е в пробен период.
Facebook потвърждава, че я разработва с идеята да даде още една възможност на потребителите и търговците да се свързват и създават по-добри отношения помежду си. Приложението ще генерира QR код в секцията Rewards, като след това потребителят може да отиде в магазина, където да бъде сканиран от търговеца. Това ще му донесе отстъпка при покупката на стока или услуга.
Разбира се, услугата ще важи само в магазините, които са се записали за участие в в нея. Те ще имат възможност и да рекламират своето участие и да привличат повече посетители. Facebook пък ще има повече и по-добра статистика какво купуват потребителите и къде. За потребителите остават по-добрите оферти и сделки, които ще им се предлагат просто затова, че имат профил във Facebook.
Всичко това е част от стратегията на Facebook да мотивира повече хора да пазаруват онлайн и офлайн чрез нейната платформа. Тя вече има изградени партньорства с търговци и компании за данни, за да анализира информацията за офлайн навиците на купувачите.