Възходът на fintech компаниите може да доведе до освобождаването на доста работни места. Но според Кент Макензи от Deloitte, ефектът като цяло ще бъде положителен и в крайна сметка fintech ще създаде повече работни места, отколкото ще отнеме, съобщава Scotsman.
“В Америка наричат това “издигане на уменията”, където човек има повече време да може да мисли за другите елементи на финансовите услуги. Индустриалната революция например промени начина, по който работим, но това не означава, че изведнъж всички просто седнахме пред телевизора да гледаме филми, защото няма какво да правим”, коментира Макензи.
“Когато беше дотком бумът също си мислехме, че интернет ще превземе всичко. И да, отново промени начина, по който работим, но това не доведе до стотици хиляди хора, които са безработни”, допълва той.
Макензи очаква нещо подобно да се случи и с финансовия сектор заради fintech. Банките може и да се нуждаят от по-малко служители в клоновете, които да се занимават директно с клиенти, но ще имат нужда от повече служители, които да поддържат и развиват дигиталните услуги.
“Лесно е да кажем, че банковите клонове ще затворят и хората ще останат без работа, но това е твърде негативна и простовата картина. Вместо това да погледнем предимствата: ще видим създаването на нови интересни и вълнуващи кариери, например анализ на данни и нужда от постоянно подобряване на потребителското изживяване с тези технологии”, коментира Алан Нелсън, специалист в адвокатската къща CMS. По-важното е финансовият сектор да се подготви за тези промени и да се възползва максимално от тях, отколкото да ги отхвърля.