Goldman Sachs е сред големите банки, които изглеждат най-застрашени от възхода на финтех стартъпите, особено тези, които се насочват към отдаването на заеми. Проблемът на Goldman е, че традиционно е насочена към големи корпорации и правителства, а фокусът постепенно се измества към крайния потребител, където финтех стартъпите могат да са много по-гъвкави.
Освен това се променя и нагласата на самите потребители. Защо да ходят до банков клон, когато могат да свършат същата работа по-бързо и удобно от мобилно приложение? В интервю за CNBC изпълнителният директор на Goldman Sach Лойд Бланкфейн споделя, че банката е наясно с тези фактори и вече се променя. Миналата година тя създаде бранда Marcus, чрез който се насочва именно към потребителски заеми. Той вече дава добри резултати с над 1 млрд. долара отдадени заеми и прогноза за удвояването им до края на тази година.
Бланкфейн коментира, че Goldman има цялостна стратегия за конкуренция с финтех стартъпите. Според него много от тенденциите в сегмента всъщност съвпадат с опита и възможностите на банката. Сред тях е използването на алгоритми за оценка на риска, дигитална дистрибуция, дигитални финанси и др. Бланкфейн не се притеснява и от по-ниските такси и лихви на финтех компаниите. Той казва, че и Goldman вече ги предлага, като има достатъчно маржин за добра възвращаемост на средствата.
Освен това банката има голям опит с регулаторите и регулациите. Тя смята, че по-лесно ще може да се справи със спазването и адаптирането към тях дори и когато те се променят все по-бързо и значително заради навлизането на финтех компаниите. Същевременно стартъпите изпитват доста повече трудности и с получаването на необходимите лицензи най-вече заради липсата на опит, което ги забавя. Блайкфейн завършва, че Goldman в момента напредва по-бавно, защото иска да се увери, че върши всичко както трябва и е на прав път.