Google представи нов начин потребителите да използват своите идентификационни данни, за да плащат за артикули в приложението за Android, в мобилната мрежа, или в уеб сайтове за настолни компютри. Новият инструмент за плащания позволява на разработчиците на мобилни приложения и сайтове да разрешат на хората, които плащат продукти, да използват съхранените в Google профила си карти. Тази новина беше обявена на годишната конференция за разработчици Google I/O в Маунтин Вю, Калифорния вчера.
Както обясни в ексклюзивно интервю за Fortune Стрихар Рамасуами, старши вицепрезидент на Google за реклама и търговия, новата технология позволява на стотици милиони потребители, които са съхранили данните за кредитната си карта в Gmail, You Tube или Google Play, бързо да купуват елементи в приложенията за Android или мобилните сайтове.
Всички те ще виждат бутон „Pay with Google” в приложенията, където е интегриран новия инструмент за плащане и ще могат да изберат картата, с която искат да платят, след като влязат в Google профила си с имейл и парола.
По подобен начин ще работят и някои връзки с Android Pay, мобилния портфейл на Google, който позволява на купувачите да качват информация за кредитни и дебитни карти в мобилното приложение, за да плащат в магазините. Новият API ще работи и за потребителите на Android Pay, но инструментът за плащане не може да се използва за iPhone и настолни компютри.
Рамасуами разказа, че целта на този нов инструмент е да даде възможност на хората, които имат кредитни карти, записани в профила си, но не разполагат с Android Pay, лесно да плащат за продукти в приложения. Така картите, които до сега служеха за заплащане на облачно пространство, или закупуване на мултимедия, вече ще могат да се използват пълноценно.
Очаква се обемът на мобилните плащания да достигне 3.4 милиарда долара до 2022 година, а Google има потенциалът да притежава портфейла, който да управлява тези плащания, тъй като услугите й са широко разпространени и използвани. Този нов, разширен портфейл ще продължи да се конкурира с другите мобилни портфейли като Apple Pay и PayPal.
“В мобилния сват все повече потребители искат нещата да бъдат сигурни и безпроблемни“ каза Рамасуами. „Google притежава инициативата, за да накара тези потребители да търгуват по всяко време“.
Заедно с новия инструмент за плащане, Рамасуами разкри, че мобилната рекламна платформа на Google AdMob за вграждане на реклами в мобилни приложения, е платила над 3.5 милиарда рекламни приходи на разработчиците, а компанията ще започне да поставя реклами на приложения в началната страница на своя магазин Google Play, както и на старницата за инсталиране на дадена апликация.