post

Google активно ще следи кои традиционни магазини посещават потребителите и какво купуват. Това включва дори транзакции от кредитни и дебитни карти, като целта е да докаже, че онлайн рекламите ѝ водят потребителите до магазините, съобщава Engadget.

От около три години компанията следи, кога потребителите отиват до магазините. Google казва, че вече е проследила над 5 млрд. такива визити и е изчислила, че ако преди това хората са кликнали реклама на търсачката, вероятността да направят покупка се увеличава с 25%.  Желанието на Google е да увеличи приходите от реклама и да мотивира повече рекламодатели да насочат бюджетите си към интернет.

Същевременно компанията гарантира, че технологията ѝ не позволява конкретен човек да бъде идентифициран. Google казва, че няма достъп до данни от кредитните карти, които могат да идентифицират човек. Освен това потребителите ще могат да се свържат с банката си и да поискат тя да не споделя всички данни.

Google не казва как точно проследява потребителите. Тя обаче казва, че има партньорства с още компании, които обхващат около 70% от всички транзакции с кредитни и дебитни карти в САЩ.

Компанията посочва, че достъп до данните ще имат и самите търговци, които ще могат да следят какво се купува и предпочита от клиентите. Търговците ще могат да използват данните за кампании в AdWords, както и за програми за лоялни клиенти.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *