post

На Световния мобилен конгрес Mastercard обяви, че Flipkart ще бъде първият търговец в Азиатско-тихоокеанския регион, който ще предлага Mastercard Digital Enablement Services (MDES) за търговци. Услугата ще позволи на банките издатели на платежни карти да заменят PAN номера на кредитните, дебитните и предплатените пластики със защитени дигитални токен символи. Токените ще позволят на търговците да предлагат на потребителите повече сигурност и по – добро поребителско преживяване. Тази инициатива не само затвърждава успешното партньорство на Mastercard и Flipkart, но също така демонстрира усилията на двете компании за намаляване на измамите в електронна търговия.

Съхраняването на информация за картите в приложения и онлайн е често срещано сред търговците и потребителите за намаляване на неудобството при плащане и позволява използването на абонаментни услуги и периодични плащания. Сигурността при трансакции е изключително важна, а MDES осигурява допълнителна защита. В случай на опит за разбиване на токена, MDES блокира трансакцията, което елиминира какъвто и да е шанс за измама. Ако устройството е изгубено или картата е подложена на риск, връзката в MDES между токена и картата (или устройството) може да се разруши и да се издаде наново за новата карта, без това да създава неудобство и притеснение за потребителя.

Както уточнява финансовият сайт Parite.info, MDES дава на картодържателите избора и спокойствието да извършват сигурни дигитални разплащания от различни свързани устройства чрез натискане, докосване и кликване. Нещо повече, потребителят няма нужда да актуализира токените, съхранявани при различни търговци, когато се промени номерът на картата или датата на изтичане на валидността й.

Възползвайки се от нарастващата употреба на смартфони, стартирането на 4G мрежите и увеличаващото се благосъстояние на потребителите, индийската електронна търговия увеличава дела си. Очакванията са, че тя ще се превърне във втория най-голям пазар за електронна търговия в света до 2034 г. С развитието на Internet of things и нарастването на броя и функционалностите на свързаните устройства, които предоставят на потребителите несравнимо удобство да пазаруват където и когато пожелаят, става все по-важен въпросът за осигуряването на сигурност на трансакциите в мрежата. Само през последните три години Mastercard е инвестирала над 1 милиард долара за развитието на по-безопасни продукти и по-защитена мрежа, използвайки най-новите достижения на технологиите и иновациите.

MDES технологията вече е налична на българския пазар, като очакванията са да намира все по-голямо приложение за по-безопасни онлайн трансакции на потребителите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *