post

Помните ли QR кодовете? Тези удобни помощници, които маркетинговите специалисти искаха да наложат на купувачите. Е, те може би се завръщат на пазара.

Като част от новата iOS 11, Apple работи върху разчитането на QR кодове, чрез вграденото приложение за камерата. Така няма да се налага да инсталирате отделно приложение, за да ги разчитате и използвате.

Всъщност QR кодовете представляват черно-бели изображения, които могат да съдържат до 300 пъти повече данни от стандартен баркод и обикновено включват линкове към уеб сайтове, или информация за плащане. Те бяха изобретени в началото на 90-те за автомобилната инндустрия, но започнаха де се използват за потребителска реклама след 2000 година. QR кодовете бързо станаха популярни сред търговците, които ги използваха, за да накарат потребителите да обърнат внимание на това, което предлагат, но фактът, че за разчитането им се изискваше изтеглянето на отделно приложение, някак си пречеше на масовата им употреба.

Ако Apple успее да предложи възможност за четенето на QR кодове в следващата версия на своята най-популярна операционна система, може би сме на прага на нова ера в използването им, а причината е ясна – Китай, държавата на мобилните плащания. Всеки, който е ходил там знае, че QR кодовете са на мода точно сега. Китайските купувачи генерират кодове за кореспонденция в телефоните си, кито се сканират на касата и по този начин се плаща, а технологията, която се използва е NFC. Потребителите могат да изтеглят приложение и да сканират QR кода, публикуван от даден търговец, като начин да платят за предлаганите стоки. Дори просяците използват QR кодове, за да приемат дарения, а според South China Morning Post, някои сервитьори в ресторантите носят щифтове с QR кодове, като начин да приемат бакшиши.

Всички тези предпочитания, според iResearch, водят до плащания, извършени през мобилните устройства, на стойност 38 трильона юана за миналата година. Това е половината от брутния вътрешен продукт на страната. Мобилните плащания са добро решение за китайските потребители, а Apple, която отдавна се опитва да пробие на този пазар, вече го е забелязала и ще предложи своята алтернатива, като я комбинира с Apple Pay.

Австралия и Нова Зеландия също показват нарастващ апетит към безкасовите плащания. Според Reserve Bank of Australia, през 2007 година плащанията с карти са били едва 26% от трансакциите, а през 2016 те достигат вече 52%. Този факт доведе до разработването на устройството PayDirect Mobile на MYOB, което позволява на търговците да извършват плащания с карти в движение. Доставчици като MYOB, Apple и Samsung продължават да работят върху опциите за електронни плащания, ръководени от търсенето, а според проучванията 84% от австралийците са посочили миналата година, че биха плащали през мобилния си телефон, ако имат възможност за това.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *