Не е лесно да се измъкнеш от дълга по кредитната карта, но един стартъп на име Tally иска да помогне на потребителите да го направят, като първа стъпка към автоматизирането на личните финанси. Компанията пусна мобилно приложение, предназначено да помогне на клиентите избегнат таксите за просрочие и по-ниските салда на кредитните карти, като същевременно увеличат максимално спестяванията си.
През последните години редица компании предоставят методи за управление и анализ на личните финанси, но много малко от тях всъщност правят нещо в действителност. Ако търсите автоматизиран съветник, който да ви даде поглед върху вашит доходи, спестовни баланси, кредитни карти, потребителски и ипотечни заеми и да взима най-добрите финансови решения вместо вас, това може би е Tally, която започва с кредитните карти, чийто баланс е труден за разбиране от потребителите. Колко точно трябва да платите, за да намалите дълга си не е прост въпрос, особено ако притежавате няколко карти, но ако добавите активите си и свържете контролната сметка с приложението на компанията, то ще ви помогне да избегнете таксите за просрочие, да намалите сумите, които плащате като лихви и да увеличите максимално спестяванията си.
Tally взима предвид многобройните аспекти при използването на кредитни карти, като кредитен рейтинг, баланси, промоционални тарифи и поведението при изразходване на средствата по тях и предлага най-подходиящия начин за действие. За разлика от други приложения, които използват данните, за да предложат нова карта, по която да се прехвърли салдото, Tally се фокусира върху това, да ви помогне да намалите дълга си.
В някои случаи това означава предлагане на собствен заем при по-нисък лихвен процент за ускоряване на процеса, а при други приложението просто ще ви предупреди когато имате дължима сума по кредитната си карта и ще позволи да се извършат плащания директно, като така ще бъдат избегнати такси за просрочие, а салдата ще бъдат възстановени по-бързо.
Първата стъпка за подобряване на финансовия живот на потребителите на Tally е базирана на алгоритми, които ще помогнет да бъдат намалени балансите по кредитните карти и увеличени спестяванията, но компанията няма да се ограничи само с това. Тя иска да избегне емоциите при взимане на финансови решения и да ги направи много по-логични. Следващата стъпка ще бъде изграждането на автоматизирани плащания, а за да положи основата им, компанията се придвижва в различните щати, за да получи лиценз и да може да поеме кредитите и да извършва плащания от името на своите потребители.
Tally се предлага в Калифорния, Флорида, Илинойс, Охайо, Масачузетс, Ню Йорк, Тексас и Уисконсин, което означава, че може да обслужва повече от половината клиенти на кредитни карти, като до края на годината ще покрие всичики 50 щата. Преди да започне дейността си, тя е събрала 17 милиона долара финансиране, като Shasta Ventures и Cowboy Ventures са основните й инвеститори и сега започва да се рекламира по-широко, за да използва това финансиране.