Докато Uber продължава борбата си със законодателството в Сан Франциско, Върховният съд на ЕС отхвърли твърденията й, че е технологична, а не таксиметрова компания, като постанови, че дейността й трябва да се регулира като редовна транспортна услуга, съобщи Bloomberg.
Мотивите на съда са, че след като използват собствени автомобили, водачите на Uber попадат в категорията на доставчици на транспортни услуги, а най-лошата част за компанията е, че това е окончателно решение и не подлежи на обжалване.
„Услугата, предоставяна от Uber, свързваща потребителите с непрофесионални шофьори е обхваната от законодателството в областта на транспорта“, гласи решението на съда от сряда. „Като такава, всяка европейска държава има правото да регулира условията за предоставянето й“.
Противно на това самата Uber твърди, че предлага технологична платформа, свързваща пътниците с независими шофьори, а не самата транспортна услуга. Решението на съда, което касае UberPop, позволяваща на нелицензирани шофьори да бъдат наемани от пътниците, би могло да има огромни последици за бъдещето на концерна в Европа. То изпраща сигнал, че ЕС се намесва, за да регулира пазарната конкуренция, докато по-голямата част от икономиката все още е в сивия сектор. Регулирането на единния пазар може да затрудни компаниите да се възползват от онези европейски държави, които по-бавно регулират тази икономика.
Междувременно обаче, UberX, която изисква лиценз от шофьорите си, остава незасегната от това решение, което е още един успех за компанията, след като тя загуби лиценза си за работа в Лондон по-рано тази година. Разбира се губещите от цялата тази ситуация останаха шофьорите, на не самата услуга за споделено пътуване.