Миналата седмица стана ясно, че клиентите на Coinbase са таксувани многократно за минали трансакции, но докато някои смятаха, че погрешните такси са по вина на инженеринга на компанията, тя излезе с изявление, че не носи отговорност за дублирането, като обвини Visa и мигрирането на категориите търговци на крипто компоненти.
Всъщност месец след като са направени тези трансакции, те са възстановени и презаредени в друга категория търговци и потребителите са таксувани, преди възстановяването да бъде обработено, което е и причината за двойното таксуване. Проблемът поизтича от съществуващите техники, според които възстановяването отнема няколко дни, за да се появят трансакциите в извлеченията по сметките. Visa също пусна изявление, в което обясни, че не е правила промени по системата, които биха могли да доведат до дублиране на таксите и няма информация за други търговци, които да имат подобен проблем. Сега обаче гигантът публикува ново изявление, в което ясно потвърждава, че Coinbase не е виновна за случая. То е съвместно с Worldpay, която си партнира с Coinbase при обработката на плащанията. Двете компании работят с банките, издатели на картите, за да гарантират, че дублиращите се тпансакции ще бъдат отменени и средствата осчетоводени по сметките на собствениците им в рамките на няколко дни.
Докато това изявление не дава яснота за причините за случилото се, то ясно оправдава Coinbase, която до сега се опитваше да докаже на потребителите, че вината за дублирането не е у нея.