post

Китайският интернет гигант Tencent пусна своята платежна услуга WeChat Pay в Европа, като отправи предизвикателство към Alipay.

Всъщност WeChat е голяма социална мрежа с над 930 милиона активни потребители месечно, а Tencent си партнира с немската компания Wirecard, за да позволи приемането на WeChat Pay като опция за лащане от европейските търговци. С този си ход, гигантът церли да улесни китайските туристи, посещаващи Европа, както и да се конкурира с Apple Pay и Samsung Pay, които също оперират на континента.

Китайските потребители са свикнали да използват услугата за всичко – от споделено пътуване до пазаруване и с удоволствие биха я й се доверили и при пътуванията си в чужбина. Според Световната туристическа организация към ООН, през 2016 година те са похарчили най-много средства зад граница – 261 милиарда долара и това представлява добра мишена за стремежите на Tencent, но тя ще трябва да настигне Alipay, която оперира в Европа от 2015 година. Към момента Tencent обяви, че в Китай има 600 милиона активни потребители, докато Alypay може да се похвали с 450 милиона души. Що се отнася до Wirecard, китайският сегмент, пътуванията и забавленията са още една изгодна разплащателна възможност, като неизменна част от пътуванията на потребителите.

Leave a Reply

Your email address will not be published.