post

Профилът на типичния банков служител започва да се променя. Все повече банки вече търсят да увеличат броя на ИТ специалистите в екипите си за сметка на служители в други отдели, съобщава The Straits Times.

Това става видно от годишния доклад на Монетарната служба на Сингапур. В него тя посочва ръст на назначенията във финансовия сектор с 2800 места за миналата година въпреки забавянето на неговия растеж.

Една от основните причини за това е, че в момента доста банки дигитализират и автоматизират голяма част от процесите си. Това води до промени в структурите на екипите и необходимост от повече ИТ специалисти и хора за осигуряване на техническа поддръжка за клиентите.

Освен това се наблюдава и интересен процес по създаване на нови длъжности, които досега не са съществували в повечето банки. Сред тях са дизайнери на потребителски интерфейси, разработчици на приложения, Big data анализатори и др. Според консултантската компания Kelly Services сам ов Сингапур до 2020 г. ще са нужни между 15 000 и 30 000 нови ИТ специалисти.

Банки като OCBC съобщават, че търсят специалисти по киберсигурност, анализи, разработка на дигитални и уеб услуги. DBS Bank пък коментира, че търси и специалисти по облачни услуги. Тя допълва,че е предизвикателство да се намират специалисти, защото позициите са нишови и има малко потенциални кандидати, за които има голямо търсене.

Според Kelly Services от ключово значение става обучението на служителите. Компаниите трябва да полагат усилия да подобряват и променят уменията на служителите си, за да могат да ги задържат и да продължават да са конкурентни.

Leave a Reply

Your email address will not be published.