post

Две-трети от българските картодържатели пазаруват в мрежата най-малко веднъж месечно, сочи проучването MasterIndex 2018 на Mastercard

Според проучване на Mastercard®, направено през 2018г. онлайн пазаруването е предпочитан метод за закупуване на стоки и услуги от все повече потребители. Изследването на MasterIndex, проведено сред активните картодържатели в България, показва, че 66% от тях пазаруват в мрежата поне веднъж месечно. През 2017 г. този дял беше 65%, а през 2016г. и 2015г. – респективно 58% и 51%.

Най – голям интерес към онлайн пазаруването проявявят потребителите между 35-44 години, те купуват стоки и услуги онлайн поне веднъж месечно или по-често. Докато миналата година най-активни в онлайн пазаруването на седмична и месечна база бяха потребителите във възрастовата група 25-34 г. Потребителите между 24-34 години предпочитат да плащат с дебитна карта онлайн (70%) за  продукти и услуги. Разплащането в брой по време на доставка е на второ място (57%) – най-популярното платежно средство за потребителите между 35-44 години.

Основните онлайн разплащания, които българските картодържатели осъществяват са за дрехи и обувки (60%), месечни сметки (43%), електроника (40%), подаръци (42%), настаняване (35%), книги (29%), самолетни билети (29%), козметика (25%), билети за спортни и културни събития (41%) и др. В сравнение с резултатите от 2017г. най-голям е ръстът в онлайн плащането на такси за услуги (повишение с 8%), подаръци (ръст от 5%), дрехи и обувки (повишение с 4%).

През последната година значително се е увеличил дялът на картодържателите, които са убедени в безопосността на онлайн пазаруването – 64%, докато миналата година процентът беше 59. Мнението, че онлайн пазаруването е безопасно е по-широко разпространено сред мъжете – най-вече сред младите (18 – 24г.), сред жителите на столицата и сред най-заможните.

„Нарастващият интерес към онлайн плащанията и пазаруването е естествен резултат от ползите за потребителите – достъп до световни онлайн магазини по всяко време на деня и от всяко устройство. Потребителите са по-мотивирани и от фактори като удобство, скорост и сигурност“, заяви Артур Туремка, генерален мениджър на Mastercard® за Балканите.

Въпреки нарастващия потребителски интерес, онлайн търговията в България взема само 5% от общия оборот на местните компании, докато в другите европейски пазари достига около 17% от целия оборот, според данни на Евростат.

„Онлайн търговията предлага страхотни възможности за бизнес развитие и достъп до световния пазар. Българските компании трябва да се възползват от нарастването на  дигитализацията в ежедневния ни живот като използват иновативни технологии и дигитални решения“, сподели Ваня Манова, мениджър за Mastercard® за България и Македония.

Източник: Информация за медиите предоставена от Mastercard

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.