post

Изграждането на доверие между fintech компаниите и техните клиенти е в основата на техния успех. Това казва изпълнителният директор на Monzo Том Бломфелд пред сп. Forbes.

“Концентрирани сме върху хората, които живеят живота си чрез смартфона си. Обикновено тези хора са по-млади и биха пробвали нови продукти и услуги. За тези клиенти доверието се печели, когато продуктът или услугата работят видимо добре. Скъпите маркетинг кампании не са толкова необходими. По-важно е създаването на общество и прозрачност. Имаме много активен форум. Нещата от време на време се объркват. Когато това стане, се опитваме проактивно да комуникираме с клиентите”, коментира Бломфелд.

Негови конкуренти и колеги споделят сходни виждания. Все по-важно става изграждането на трайно доверие. “Ние печелим доверието чрез продукта и прозрачността…”, коментира Валентин Сталф, основател на N26. Според него именно прозрачността е от особено значение и потребителят е информиран за всеки разход, такса и също така в реално време получава информация за дадената транзакция. “Тази прозрачност създава повече доверие отколкото която и да е маркетинг кампания”, допълва той.

В MasterCard също работят в тази посока. Компанията инвестира още в биометрика, изкуствен интелект и технологии, които да увеличат сигурността и да дадат повече възможности за нови продукти и услуги. Всичко това има основна роля за изграждането и задържането на доверието на клиентите, коментира Аджай Бала, президент на Global Enterprise and Security в компанията.

Въпросните “стратегии на доверието” са ключов елемент в успеха на една fintech компания, смятат специалистите. Без тях и без реално доверие от клиентите, те ще предпочетат да продължат да използват традиционните банки дори и да имат по-голяма изгода от fintech.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *