Доставчиците на мобилни финансови услуги трябва да се концентрират върху изграждането на доверие и общност от лоялни клиенти, за да привличат и задържат клиенти. Това става ясно от ново изследване на Ovum за потребителските нагласи към този нов сегмент.
Проучването обхваща 1800 потребители на мобилни финансови услуги и техните навици в тази област. Включени са общо девет национални пазара, сред които има както развити, така и развиващи се страни – САЩ, Русия, Сингапур, Бразилия, Индонезия, Мексико, Филипините, Бангладеш и Виетнам.
56% от участниците в допитването не са използвали никакви схеми за лоялност в сферата на мобилните разплащания, а на около една трета изобщо не е предлагано такова участие. При населението на страни с по-слабо развита банкова инфраструктура процентът на използващите схеми за лоялност е 20.
По-младите участници в изследването като цяло имат по-високи изисквания към мобилните финансови услуги, става ясно още от анализа на Ovum. 91% от потребителите между 16 и 24 са посочили, че за тях е важно да могат да използват различни карти за лоялност в своите мобилни портфейли.
Според главния анализатор на Ovum Идън Золър, доставчиците на мобилни финансови услуги, които имат програми за лоялност са много по-добре позиционирани за разширяване на своя бизнес и разпространение на услугите си. Това е и един от ключовите изводи от изследването. Като цяло всички участници на пазара трябва по-успешно да запълнят пропастта между съществуващите услуги и това, което потребителите реално желаят.