Режимът за онлайн резервации при пътуване никога не е бил по-бърз, евтин или удобен за потребителите. Увеличаваенто на броя на смартфоните доведе и до повишаване на резервациите в последната минута, особено от страна на младежите, което означава, че туроператорите трябва да рискуват с опит в мобилните плащания, или ще изостанат значително.
Неотдавнашно проучване на ATBA сочи, че във Великобритания 76% от хората са резервирали ваканцията си онлайн през 2016 година, като най-популярният избор на устройство за целта е настолния компютър, следван от таблета с 23% и мобилния телефон с 13%. Интересното е, че от тези 13% клиенти, използвали мобилните си телефони за резервация, 56% са заявили, че процесът е значително по-труден, в сравнение с този от компютъра.
Светът е обвързан с мобилните устройства и това идва с определени очаквания, като потребителите искат резервирането на почивка през мобилното устройство да е така бързо и удобно, както и поръчката на пица например. Всичко това започва с голямото преживяване при браузването и завършва със сигурен и безпроблемен процес на плащане, който им позволява да завршат трансакцията, като използват предпочитан начин на плащане.
Именно заради това туроператорите трябва да предложат оптимизирани за мобилни устройства сайтове или приложения, проектирани специално за целта. Навигацията в тях трябва да е ясна и интуитивна, бутоните – големи, а опциите за прецизиране и търсене – ясни. С осигуряването на ефективен мобилен опит, водещ до процеса на плащане, търговията става по-лесна, тъй като потребителите, които са стигнали до там, най-вероятно биха искали да продължат, което пък означава, че всички опции за коли под наем, трансфери и застраховки, биха могли да бъдат добавени. Едно кликване, което допълнително ще увеличи приходите на оператора. В крайна сметка, колкото по-гладък етози процес, толкова по-вероятно е клиентите да вземат бързи решения, а това ще доведе до повече и по-големи продажби за туроператора.
Плащането често е моментът, където цялата верига се разпада. По-възрастните потребители не са свикнали с мобилните технологии и не са склонни да извършват покупки през своите устройства поради опасения за сигурността им и за операторите е от първостепенно значение да ги убедят, че трансакцията се извършва в защитена среда. Другата основна пречка, която води до изоставане на мобилните устройства е липсата на опции за плащане и дългите формуляри, които затрудняват въвежаднето на информация за тях. За някои оператори, които се намират извън обсега на потребителите, локализацията също би могла да е голям проблем. Предоставяненто на цени в местна валута, така че потребителите да могат да изчислят точно колко ще им струва резервацията, както и опции за плащане, които са налични в съответната държава, ще направи процеса много по-персонализиран, като същевременно и ще го облекчи.
Страховете за цената и за това дали плащането ще бъде обработено успешно също имат голяма роля при този избор. Туроператорите трябва да предоставят възможността на своите потребители да запазят предпочитанията си и вариантите за заплащане, така че в бъдеще трансакцията да може да бъде извършена с един клик. Като цяло мобилните телефони трябва да бъдат в челните редици на всички стратегии за пътнически и бизнес разплащания, тъй като светът става все по-обвързан с тях и потребителите очакват да могат да извършват покупки, чрез своите устройства, а тези устройства се увеличават все повече.
Подобно на онлайн търговците на дребно, които трябваше да приемат първи мобилната стратегия, за да оцелеят на изключително конкурентния и мобилен пазар, туроператорите, които не приемат тези промени, ще бъдат изложени на риска да изпаднат зад борда.