Глобално проучване на Mastercard в социалните мрежи, представено на Световния мобилен конгрес в Барселона показва тенденция за повишаване на интереса към новите технологии и двойно увеличение на разговорите за мобилни портфейли и плащания от началото на 2019
Проучване на Mastercard Digital Payments Study проведеното в началото на годината в социалните мрежи измерва интереса и ангажираността на потребителите към новите технологии за мобилни разплащания. Проучването е реализирано от глобалния лидер за мониторинг PRIME Research и Mastercard и бе представено на Световния мобилен конгрес в Барселона. Данните анализират повече от 3,3 милиона разговори от последната година в Twitter, Facebook, Instagram и китайската социална мрежа Weibo. Резултатите показват над 20% повишаване в споменаването на мобилни плащания в социалните мрежи в сравнение с изминалата година.
Потребителите в интернет все повече се вълнуват от нови технологии, които да повлияят положително и да улеснят ежедневието им. Това показват резултатите през 2019 – в сравнение с изминалата година има над 30% увеличение в споменаванията. Днес почти 20% от всички разговори, свързани с онлайн търговия засягат безконтактни плащания и мобилните портфейли.
Роуз Бюмон, старши вице президент за Европейската комуникация и развитие на разплащанията за Mastercard коментира: “On-demand” или „На момента“ не е просто очакване, което хората имат към съдържанието, което получават, това е реалната представа на потребителите за това как трябва да пазаруват и плащат всеки ден. В тазгодишното проучване, можем да видим как тези бързи, удобни и сигурни начини на плащане са добре приети на всички пазари. Това е показател, че търсенето и интересът ще се повишават и през следващите години.“
Освен основната тема за мобилните плащания, мониторингът разглежда и темите за изкуствения интелект, QR системите и плащанията със смарт аксесоари. Резултатите показват, че потребителите са все по-положително настроени към тези технологии – в мрежата почти 95% от разговорите за мобилни портфейли са положителни, а 30% от публикациите хвалят скоростта, ефективността и удобството на съответните продукти.
Анализираните разговори показват, че потребителите продължават да се фокусират върху безопасността на парите и данните си като основно условие за потребление. В публикациите си хората признават сигурността на новите технологии, която им гарантира спокойствие при мобилни плащания.
Докато последните новини за пропуски в опазването на личните данни генерират 1/5 от всички разговори, свързани с личните данни, други 13% от тези разговори отбелязват потенциала за сигурност на дигиталните технологии, включително блокчейн, токенизацията и биометрията.
За проучването
Mastercard, в партньорство с PRIME Research, за шести път проведе своето проучване, предназначено да покаже кои са най-коментираните теми около новите методи за плащане в социалните мрежи. За период от 12 месеца (януари-декември 2018) са анализирани над 3,3 милиона публикации в Twitter, Facebook, Instagram, форуми, Google+, YouTube, Vkontakte и Weibo на почти 190 пазара по целия свят. Полученият доклад отразява новите тенденции в продуктите и категориите за мобилни плащания в различните региони.
Източник: Информация за медиите предоставена от Mastercard