Дебатът относно социалните мрежи привлече вниманието с получаването на много потребителски данни и използването им за целенасочена реклама. Какво би станало обаче, ако получавахме за нашето внимение и време прекарано там криптовалута? Това всъщност е идея на няколко новосъздадени блокчейн стартъпи.
Brave Browser, създаден от Брендън Айх, бивш главен изпълнителен директор на Mozilla, наскоро обяви Basic Attention Token, подкрепен от вниманието на потребителите върху съдържанието, а онлайн платформата за блогване Steemit разработи нов протокол за медийните организации, в който ще се използват криптовалути за генериране на приходи. Mytime също представи своя протокол, който е подобен на вече съществуващите криптовалути, като Ethereum, Plasma и EOS, но е отворена платформа, базирана на блокове, която превръща времето прекарано от човека в определена услуга, или приложение в криптовалута.
Идеята е, че компаниите могат да възнаградят лоялните си потребители, като в същото време спестяват разходи за трансакции и маркетинг, а потребителите могат да похарчат полученото както искат. Представете си какво би било, ако мрежите и сайтовете, които посещавате, ви плащат, вместо да ви принуждават да гледате реклами? Тогава вече ще имаме друг вид медии.
Потребителите ще получават новите крипто токени (MYTC), които компаниите ще наложат, възоснова на продължителността на пребиваване в услугата и ще могат да ги използват, за да плащат за други услуги, или да ги обменят.
Главният изпълнителен директор на MyTC, Едуард Гуринович каза:
„Mytime е революционна концепция и ние вярваме, че тя ще даде на традиционните рекламни модели нов начин за привличане на клиенти към услугите. Очакваме нарастващият брой на потребителите и интензивността на трансакциите да допринесат за процъфтяващата икономика на Mytime, като увеличат стойността на MYTC”.
Като пример можете да си представите как играейки на видео игри получавате MYTC за всяка минута, прекарана онлайн, както и при четене на уеб сайт на вестник, или дори возейки се в такси, което също използва MYTC. Стартъпът е създал нов протокол, за да направи две основни неща. Първо той утвърждава времето, прекарано от потребителя и на второ място защитава платформата от злоупотреби. Цялостната система работи на два паралелни блокчейна, като единият се използва за потвърждаване на изтеклото време за обслужване, което не може да надвиши 24 часа на ден и автоматично предотвратява влизането на потребителя през същия период в повече от една услуга, а вторият записва разпределението на наградите MYTC на участващата компания. Трансферът се извършва в онлайн портфейла MYTC.
Преди това Гурович основа CarPrice, която привлече 80 милиона долара от инвеститори в Източна Европа и отвори повече от 50 офиса в Русия, Япония, Индия и Бразилия. Негови съоснователи са Георги Чумбридж, основател на Innove, която прави браузърни игри и Армен Гулиян, бивш изпълнителен директор на Ruform, видеоразпределителна система, която има 20% от пазара на видеореклама в Русия. Към тях се присъедини като технически съветник и Александър Гаркуша, съосовател на ModernToken, който участва също в създаването и на Whitepaper за ICO Ethereum.