Въпреки появата на разнообразни нови методи за мобилни разплащания през последните години, пазарът на финтех услуги продължава в голяма степен да се движи от дейността на онлайн магазините. „Електронната търговия все още е основният двигател за този нов сегмент и очакванията са тази тенденция да се запази през следващите няколко години“ – споделя експерт, запознат с развитието на сектора.
Електронната търговия
Е-продажбите са сред ключовите причини за генериране на разплащания по интернет с над 50% от този тип платежни услуги. Това включва както използването на най-големите ecommerce платформи от ранга на Amazon и eBay, така и на хилядите малки онлайн магазини, създадени чрез системи като OpenCart, WordPress / Woo Commerce или Magento. Повечето от тях вече имат вградени функции за интеграция с различни платежни системи или плъгини, разработени от външни доставчици за тази цел.
Изненадващо за мнозина, друг сегмент, в който е-разплащанията се използват активно, е този на бетинг сайтовете. Напоследък той се развива с бързи темпове, броят на потребителите на подобни услуги бележи устойчив ръст, а сайтове като 1xbet печелят все повече потребители. И по-голямата част от тях използват дигитални услуги за плащане, което е нормално предвид естеството на тяхната дейност.
Същевременно този процес е двустранен, посочват запознати. Обратният принцип също важи – в голяма степен налагането на повече алтернативни платежни инструменти ускорява развитието на електронната търговия. Затова не е очудващо, че все по-често онлайн магазините интегрират в своите платформи редица допълнителни възможности за електронни плащания.
Мобилните плащания
Разплащанията за услуги във физически обекти посредством смартфон все още са подценени. Въпреки че през последните години се появиха редица нови решения за плащане през смартфона, както и стартъпи като Square и iZettle, този тип платежни инструменти все още не са се наложили.
Показателно в това отношение е също, че една от най-обещаващите технологии, която трябваше да обезпечи развитието на мобилните плащания – NFC (Near Field Communications) – така и не се наложи на пазара. Като цяло използването на допълнителни приставки към мобилния телефон също не успя да стане популярно сред масовите потребители, вероятно поради неудобството на този подход.
В регионално отношение
В световен мащаб Европа се развива с бързи темпове по отношение на финтех сегмента, но продължава да отстъпва по налагането на този тип решения на по-хомогенни пазари като САЩ и Китай. Изненадващо за мнозина, бързо развитие се наблюдава и в региона на Латинска Америка. Като цяло Азиатско – тихоокеанският регион бележи значително – по-сериозен ръст, в сравнение с останалата част от света.