Alibaba и Tencent контролират китайския пазар на мобилни плащания, който нараства експоненциално и за това са отговорни именно двата гиганта. Само през миналата година секторът на мобилни плащания в Китай се е утроил до над 38.5 трилиона юана и се очаква да достигне 55 трилиона през 2017 година, според iResearch.
Alipay е собственост на Alibaba, лидер в сегмента на електронната търговия. Тя е следвана от Tenpay на Tencent Holdings, която притежава и приложението WeChat, чрез които потребителите могат да заплащат почти всичко, използвайки предварително генерирани кодове.
Alipay и Tenpay вече насочват усилията си към китайските туристи, както показва горната графика, но през последните години Alipay губи от своя основен съперник. Tenpay се използва повече поради популярността на приложението WeChat, но като цяло двете услуги заедно са увеличили кумулативния си дял в бизнеса за мобилни плащания, като на тях принадлежат над 90% от всички такива в Китай. Двете платежни система разширяват съперничеството си и зад граница, прониквайки на нови пазари чрез милионите китайски туристи, а според Световната организация по туризъм, те са били 135 милиона само през миналата година. Двете компании обаче тестват и основни услуги, насочени към чуждестранните потребители, които имат множество възможности, улесняващи ги в Китай.