Експерти твърдят, че състоянието на мобилните платежни услуги в Хонконг се променя бързо, след като Apple Pay навлезе на пазара през юли миналата година. Последвалите конкурентни оферти от Samsung Pay, Android Pay, Alipay и WeChat Pay ускоряват значително ръста на мобилните плащания и променят начина на мислене на потребителите.
Говорител на Apple посочи наскоро, че общият обем на сделките с Apple Pay в Хонконг се е увеличил почти седем пъти от старта си миналата година.
Apple Pay използва технологията NFC, вградена в iPhone и Apple Watch, за да позволи безконтактни плащания в магазините, които разполагат с подходящи терминални устройства. Кредитните карти, които се поддържат от услугата в Хонконг включват Visa, Master Card, American Express и UnionPay International, а сделките, минаващи през нея са в около 90% от всички.
В глобален мащаб три от всеки четири сделки се извършват извън САЩ, като има над 20 милиона терминала, поддържащи Apple Pay, а само в Хонконг тя се използва в над 10 000 търговски обекта. Според индустриални източници, около 30% от собствениците на смартфони в страната притежават iPhone, което също води до голямо увеличение на плащанията с мобилната услуга на компанията, като техният обем се е увеличил 47 пъти само през първия месец от пускането й на пазара.
Union Pay International, часта от китайския финансов гигант China UnionPay, изчислява, че общата сума на дебитни и кредитни карти, които е издала в Хонконг се доближава до 16 милиона, като нарастващата тенденция е използването им за Apple Pay. Правителството на страната също направи стъпка към промяната с наредба за платежните системи, която влезе в сила през ноември 2015 година. С нея, платежните услуги се управляват от паричния орган на държавата, който е издал лицензии на 16 компании, сред които KT Payment, TNG (Asia), Octopus Cards, Alipay Financial Services, Hongkong and Shanghai Banking Corp, UniCard Solution and Tencent Holdings’ WeChat Pay Hong Kong.