post

Експерти твърдят, че състоянието на мобилните платежни услуги в Хонконг се променя бързо, след като Apple Pay навлезе на пазара през юли миналата година. Последвалите конкурентни оферти от Samsung Pay, Android Pay, Alipay и WeChat Pay ускоряват значително ръста на мобилните плащания и променят начина на мислене на потребителите.

Говорител на Apple посочи наскоро, че общият обем на сделките с Apple Pay в Хонконг се е увеличил почти седем пъти от старта си миналата година.

Apple Pay използва технологията NFC, вградена в iPhone и Apple Watch, за да позволи безконтактни плащания в магазините, които разполагат с подходящи терминални устройства. Кредитните карти, които се поддържат от услугата в Хонконг включват Visa, Master Card, American Express и UnionPay International, а сделките, минаващи през нея са в около 90% от всички.

В глобален мащаб три от всеки четири сделки се извършват извън САЩ, като има над 20 милиона терминала, поддържащи Apple Pay, а само в Хонконг тя се използва в над 10 000 търговски обекта. Според индустриални източници, около 30% от собствениците на смартфони в страната притежават iPhone, което също води до голямо увеличение на плащанията с мобилната услуга на компанията, като техният обем се е увеличил 47 пъти само през първия месец от пускането й на пазара.

Union Pay International, часта от китайския финансов гигант China UnionPay, изчислява, че общата сума на дебитни и кредитни карти, които е издала в Хонконг се доближава до 16 милиона, като нарастващата тенденция е използването им за Apple Pay. Правителството на страната също направи стъпка към промяната с наредба за платежните системи, която влезе в сила през ноември 2015 година. С нея, платежните услуги се управляват от паричния орган на държавата, който е издал лицензии на 16 компании, сред които KT Payment, TNG (Asia), Octopus Cards, Alipay Financial Services, Hongkong and Shanghai Banking Corp, UniCard Solution and Tencent Holdings’ WeChat Pay Hong Kong.

Leave a Reply

Your email address will not be published.