post

Инвестициите във fintech компании вече са повече отколкото тези в e-commerce сектора. Това показват резултатите от анализ на YS Research за първото полугодие на годината, съобщава YourStory.

Общо fintech компаниите са генерирали инвестиции за $1.8 млрд. през първите 6 месеца на годината. От тях $1.4 млрд. са само за Paytm. E-commerce е получил финансиране за $1.5 млрд., като $1.4 млрд. са за Flipkart. Компанията Mall на Paytm всъщност държи второто място и при e-commerce с $200 млн. финансиране.

Като цяло и двата сегмента отбелязват спад на новите инвестиции спрямо миналата година. Тогава e-commerce е записала инвестиции за общо $4.8 млрд., а fintech – за $2.6 млрд.

Според ментора и ангел инвеститор Мохандас Пай това е нормално. Той коментира, че фирмите в e-commerce сектора се нуждаят от по-голям капитал и трябва да загубят повече пари, за да успеят да си извоюват позиция. Затова сделките ще намаляват като брой, но ще се увеличават сумите.

Пай коментира, че стартъпите, които използват изкуствен интелект и/или машинно обучение се радват на най-голям интерес и той не само ще продължи, но и ще се засили. Според него скоро платформите, които могат да покажат как използват тези технологии, за да извличат нови изводи от данните или да подобряват услуги, ще могат най-лесно да печелят ново финансиране.

Leave a Reply

Your email address will not be published.