Huawei заяви, че се стреми да бъде най-големия производител на смартфони в света до 2021 година. За да надскочи Apple и Samsung обаче, компанията ще трябва да се постарае на всички фронтове и това очевидно означава, че ще трябва да направи достъпна своята услуга Huawei Pay за всичките си клиенти в Европа и САЩ, тъй като в момента тя е налична само в Китай.
Тази стъпка явно е на двенен ред, тъй като компанията е подала заявление за защита на търговската марка Huawei Pay в Европа, преди няколко седмици, а от миналата седмица вече и в USPTO в САЩ.
Подобно на конкурентните платежни услуги Apple Pay и Samsung Pay, за да направите трансакция в Huawei Pay ще трябва да изберете конкретна карта. Функцията използва NFC, за да се свърже със системата за разплащания в магазина и трансакцията завършва с потвърждение. В допълнение, през системата на китайската компания, могат да се правят преводи и към друг потребител, като се доближат двете устройства.
Срокът за разглеждане на заявката за защита на търговско наименование е три месеца, така че Huawei Pay ще стане достъпна в САЩ най-рано през последното тримесечие на годината. Не е ясно още и с кои банки ще работи компанията, което би могло да е от решаващо значение за бъдещето на платежната й услуга.