Потребителите на Samsung Pay ще могат да избират PayPal като предпочитан начин за плащане в приложението, онлайн и в магазините, чрез платформата за мобилни плащания на корейската компания, съобщиха двата гиганта вчера.
Стратегическото партньорство ще бъде достъпно първоначално в САЩ, преди да разшири обхвата си и в други региони. В допълнение към поддръжката на PayPal, Samsung Pay ще бъде добавена като начин на разплащане в приложението и онлайн за търговската база на PayPal Braintree.
Тази стъпка на свързване на двата мобилни портфейла ще открие нови перспективи пред компаниите. Технологията за мобилни разплащания на Samsung е базирана както на NFC, така и на използването на традиционните магнитни ленти и може да копира картите, позволявайки на Samsung Pay да работи почти навсякъде, където се приемат те като средство за разплащане. Въпреки това Samsung Pay все още не е най-разпространената технология в САЩ. Според проучване на Boston Retail Partners, публикувано по-рано тази година, Apple Pay има най-голям процент поддръжка сред търговците в страната, като 36% от тях приемат този начин на разплащане, което е и с 16% повече от миналата година. PayPal е следващата в класацията с 34%, а след нея се нареждат Master Card PayPass с 25%, Android Pay с 24%, Visa Checkout с 20%, Samsung Pay с 18% и Chase Pay с 11%.
От своя страна, за да увеличи приемането на своята услуга в магазините, през миналата година PayPal си партнира с основни заинтересовани страни като Visa и Master Card, а през април заяви, че ще работи и с Android Pay, като ще поддържа както мобилните плащания, така и тези при търговците на дребно. В допълнение миналата седмица PayPal обяви разширените си връзки и с Apple, която позволи платформата за плащания да бъде включена като опция за покупки в App Store в САЩ и на още 11 пазара. За PayPal намирането на опора в мобилните плащания е от решаващо значение за бъдещето на бизнеса. Компанията съобщи, че е обработила 102 милиарда долара чрез мобилните платежни операции, срещу два милиарда такива през миналата година.
Двете компании вече имат работещо партньорство и преди тази сделка, след като през 2014 година мобилните разплащания бяха добавени като начин за плащане в интелигентните телевизори на корейския гигант. Интегрирането на PayPal скоро ще бъде налично за смартфоните на компанията в САЩ, но тя не обяви официална дата, след която поддръжката ще излезе извън границите на страната, отбелязвайки само, че това ще се случи „скоро“.