Visa обяви началото на Everywhere Initiative в Европа – програма за иновации, проектирана да насърчи следващото голямо откритие в индустрията на разплащанията, успоредно с прехода от пластики към изцяло дигитални разплащания. Участниците в инициативата ще имат възможност да се състезават за шанса да спечелят до 50 000 евро в подкрепа на тяхна идея съвместно с Visa или чрез бизнес партньорство с клиенти на компанията. Те ще имат достъп до приложно-програмния интерфейс, ментори и технологични експерти от Visa. В допълнение към тази нова европейска програма, Visa ще продължи да ръководи своите програми Everywhere Initiative в Северна Америка, Латинска Америка и Азия през 2017 г.
Изпълнението на програмата започва за първи път в САЩ през 2015 г. и до днес близо 1000 стартиращи компании са взели участие в нея като от тях 60 са финалисти, а 14 – избрани за победители. Общото финансиране достига 1,7 млрд. долара.
“В условията на силно динамична индустрия Everywhere Initiative ни позволява да изследваме множество идеи, които решават бизнес предизвикателства, имат директно влияние върху нашите продукти, помагат на нашите клиенти и оформят нашата култура на иновации. Всеки път, когато разширяваме програмата в нов регион, ние се стремим да привличаме талантливи предприемачи с фантастични идеи за бъдещето на разплащанията и се надяваме да видим подобни големи резултати на европейския пазар през следващите месеци,“ каза Шив Сингх, старши вицепрезидент „Иновации и стратегически партньорства“ във Visa.
От март Visa кани участници в Европа да представят своите бизнес решения, които се отнасят към една от следните три категории:
– Предизвикателство към местната общност: как дигиталните технологии за разплащания могат да допринесат за създаването на продукти, които свързват хората и обогатяват местните общности?
– Регионално междуградско предизвикателство: как мобилните технологии и свързаните устройства могат да трансформират междуградските пътувания?
– Предизвикателство в международния транспорт: как нови продукти и услуги, базирани на приложно-програмния интерфейс на Visa, могат да направят международните пътувания безпроблемни?
Повече информация за конкурса можете да видите тук.
За да даде началото на Everywhere Initiative в Европа, Visa бе домакин на състезание на живо между пет развиващи се технологични компании в надпревара за парична награда от 25 000 евро. Това бяха:
• Biowatch: Позволява NFC разплащане и автентификация на базата на вена чрез часовник с Bluetooth поддръжка. Biowatch е базирана в Швейцария.
• Maintool: Разработва интелигентни каишки, които, прикрепени към какъвто и да е часовник, проследяват жизнените показатели на човека. Maintool е базирана във Франция.
• Evopark: помага на потребителите бързо да намерят места за паркиране в околните гаражи чрез месечен абонамент. Evopark е базирана в Германия.
• WIA: Предлага облачна платформа за решения в интернет на нещата (IoT), с back-end услуги като управление на сървъра, репликация на данни и съхранение. WIA е със седалище в Ирландия.
• Kwik: Предлага Wi-Fi свързан бутон, който позволява на потребителите незабавно да купуват продукти и услуги от търговци и други доставчици. Kwik е базирана в Израел.
Като съдии на състезанието се включват Алехандро Агаг, главен изпълнителен директор „Операции“ във Формула Е; Жан-Клод Детурш, старши вицепрезидент на Gemalto; Марк Антипов, главен директор „Привличане на клиенти“ на Visa; Сам Шрогър, старши вицепрезидент на цифрови решения във Visa; Шив Сингх, старши вицепрезидент на иновациите и стратегическите партньорства на Visa.