Приложението на Walmart Stores е на косъм да надмине плащанията през Apple Pay в САЩ, което осигурява на най-големия търговец на дребно в света още повече влияние, тъй като все повече купувачи пазаруват чрез своите смартфони.
Walmart Pay се предлага в 4774 магазина и добавя десетки хиляди нови потребители всеки ден, твърди Даниел Екерт, който ръководи бизнеса. Две трети от клиентите, които използват услугата за пръв път, го правят и за втори в рамките на 21 дни, което кара Екерт да смята, че Walmart Pay ще надмине мобилната услуга на Apple в САЩ, по използване от купувачите в магазините.
Ричард Краун, главен изпълнителен директор на Crone Consulting смята, че това предположение е в сила за активните потребители в страната, които правят най-малко две покупки в месеца и ще се сбъдне до края на следващата година.
Walmart е най-големият търговец на дребно, който отхвърли Apple Pay при стартирането й през 2014 година, тъй като не беше съгласна с условията на Apple, приемани от Best Bay, Macy’s и Walgreens Boots Alliance. Компанията представи собствената си услуга Walmart Pay повече от година след това, противопоставяйки я на тази на гиганта от Купертино. Месеци след дебюта на Walmart Pay, тя проведе дискусии с Apple за включването на Apple Pay в приложението, като разговорите продължиха до март 2016 година и завършиха без договорка, поради трудното съчетаване на технологията, използвана от двете компании.
Всъщност мобилните плащания се развиват много бавно в САЩ, където часто от потребителите все още се притесняват за сигурността и смятат, че използването на пластики е също толкова бъро и лесно, калкото и това на телефона. Подобно на много търговци, Wallmart все още нe приема технологията за безжични плащания, вградена в мобилните телефони, а вместо това собствената й услуга сканира код, за да извърши трансакцията. Компанията успя да обучи своите сътрудници и клиенти и популяризира Walmart Pay както в магазините, така и онлайн, а за разлика от Apple Pay, тя работи както с iOS, така и с Android устройства, което увеличава броя на потеницалните й клиенти. Услугата включва още различни оферти, промоции, награди и подаръчни карти на едно място, което я прави удобна за потребителите. По-рано тази година 5.1% от купувачите в Walmart заявиха, че използват Walmart Pay, в сравнeниe с 5.5% от тях, които са се доверили на Apple Pay, при все, че приложението на търговеца стартира повече от година по-късно. То се използва и повече от Android Pay и Samsung Pay, според проучванията на Pymnts.com и InfoScout.