post

След като миналата година Forbes посочи колко влиятелни са новите марки, а през последните години станахме свидетели на огромен ръст на т.нар.  Influencer marketing, който разкри нови възможности за общуване и ангажиране на потребителите, вече не е странно да потърсите отовора на даден въпрос онлайн и социалните медии имат голямо значение за това, какив решения ще вземат потребителите.

Една такава социална и медийна личност е достатъчно силна, за да влияе на мнението и да ситмулира продажбите и те са основната движеща сила на взаимодействието на марките с потребителите и по-специално по-младите сред тях.

Това не са традиционните знаменитости, част от готови рекламни кампании, те комуникират с публиката си, чрез социалните медийни платформи и имат огромно влияние върху последователите си, а последните изследвания сочат, че публиката се довирява на тези “влиятелни личности” , колкото на собствените си колеги, като същевременно тяхното мнение е далеч по-изтънчено и невероятно мощно.

Проучване, проведено от Google показва, че 70% от тийнейджърите, абонати на You Tube са свързани с участници в каналите повече, от колкото с традиционните знаменитости, а влиянието им се усеща и в други социални платформи и медии. Това демографски представлява голяма част от населението с покупателна способност, но тя е значително по-различна от останалите групи, когато става въпрос за това как търгува, а автентичността е ключът към привличането на вниманието й.

„62% от поколението на хилядолетието е на мнение, че ако една марка се ангажира с тях в социалните мрежи, то е много по-вероятно те да се превърнат в нейни лоялни клиенти, защото очакват от нея не само да присъства в мрежата, но и да ги привлича“.

Сега тези социални платформи жънат финансовите успехи, а техните брандове са силно подхранвани и създадени така, че да предлагат на своите лоялни последователи интимен поглед върху живота си, а срещу заплащане и да споделят с тях своите любими марки и продукти, под формата на препоръка, продуктово позициониране, или преглед. Въпреки това връзката им с тяхната аудитория е от жизненоважно значение за стойността на влиятелните личности, като доверен съветник и именно поради това разликата с традиционните говорители е в тяхната лоялност, обикновено не свързана с марката, което прави много по-вероятно това, потребителите да инвестират в становището им.

Каква е връзката на всичко това с финансовия свят? Ключът тук се крие във факта, че много потребители ще се чувстват свободни от финансовите си доставчици, след като има нови участници на пазара, които се стремят да променят това, а социалните медии затвърждават нов начин, по който потребителите искат да бъдат ангажирани и успешно използват огромния му потенциал.

По-рано тази година във Великобритания, Atom Bank изненада FinTech общността с наемането на фронтмена на Black Eyed Peas, Will.i.am като консултант и съветник на борда, като се опита по този начин да се разграничи от останалите в този сектор. Спецификата на ролята на Will.i.am, все още предстои да бъде определена, но Atom Bank ще се възползва от влиянието му в социалните мрежи и неговите над 13 милиона последователи в Twitter, както и от ентусиазма и ангажираността му с популяризирането на новите технологии. Успехът на една подобна крачка, би проправил пътя на влиятелните личности и техния маркетинг, като жизненоспособна стратегия за цифровите технологии, въперки че ако не успее да окаже необходимото въздействие, тя може да се възприема само като още една крачка в традиционния стил на звездата.

И това не е първият случай – миналата година световния козметичен гигант L’Oreal Paris подкрепи пет жени влогъри в You Tube, като се довери именно тна тях, за да представи новите си продукти на пазара и да насърчи спонсорирани събития като London Fashion Week. Това донесе на марката нови 5.5 милиона последователи и безценната обратна връзка с потребитебите в реално време. Още по-интересното е, че чрез избора си на влиятелни личности, тя успя да популяризира продуктите си в една друга индустрия. Жените бяха с различен етнически произход, далеч от шаблона за модели, но много близки със своите последователи, а това е особено важно за поколението на хилядолетието, което иска да се чувства така, сякаш инвестира в нещо повече от материалното и активно допринася за социалните проблеми на продуктите, които консумира.

Скорошно проучване сочи, че 92% от клиентите се доверяват на влиятелните личности повече, от колкото на тардиционната реклама, а 47% от онлайн потребителите използват технология за блокиране на реклами, което означава, че маркетингът трябва да намери друг път, по който да достигне до тях.

През последните дни гигантът Amazon стартира новото си предложение Amazon Influencer Program, което все още е в бета версия, но подобно на Amazon Affilate, новата платформа ще предложи големи комисионни за продаваните продукти. Купувачите ще имат възможността да разглеждат подбрана селекция стоки, доверявайки се на авторитети, които вече са ги тествали и ги препоръчват. За момента в нея ще участват ограничен кръг избрани и оценени според социалното си въздействие върху медиите личности, които наред с другите неща са ангажирани и с марките.

Пазарните анализатори твърдат, че парите, похарчени за такава кампаня ще се удвоят още през тази година, въпреки че ефектът от влиятелните личности е различен за отделните пазари. Социалните медии могат да предложат голям набор възможности, за да накарат публиката да се ангажира с фенанси, но тепърва ще видим как банките и FinTech компаниите, ще използват това въздействие на авторитети в индустрията. На лице е възможността едно поколение да се освободи от традиционното банкиране и да преоткрие финансовите си доставчици.

Leave a Reply

Your email address will not be published.