На провелия се наскоро в Барселона Световен мобилен конгрес (Mobile World Congress), Mastercard обяви глобално партньорство с Oracle, чиято цел е доставянето на рационализирани дигитални плащания за търговските вериги и хотелиерския бранш. Двете компании първоначално ще фокусират партньорството си в три конкретни сфери – ресторанти, хотели и хипермаркети – и ще обхванат три конкретни необходимости на тези браншове.
Решения за плащане в магазина
Oracle и Mastercard ще си партнират в разработването и масовото внедряване на плащания в магазини чрез глобалното мобилно приложение Qkr! with Masterpass, което позволява на потребителите директно и в реално време да поръчват и плащат за стоки и услуги чрез своя смартфон, без да чакат на опашка на каса или за сметката от сервитьора. Тази интеграция ще премахне редица неудобства за клиентите и ще направи трансакциите лесни, удобни и сигурни.
Ефективност на операциите
Вместо да разработват и внедряват отделни решения за разплащане в своите магазини и онлайн платформи, търговските вериги могат да се възползват от изцяло интегрираната платформа за дигитално плащане и превенция от измами на Mastercard (Mastercard Payment Gateway Services).
Съвместимост на всички канали
Интеграцията на Masterpass (дигиталната разплащателна услуга на Mastercard) в продукти на Oracle ще позволи на търговските вериги да предоставят възможността за директни и в реално време разплащания в различни канали.
Mastercard и Oracle вече работят с редица партньори, сред които wagamama, Carluccio’s, Young & Co.s Brewery и Geronimo Pubs. Те използват Qkr, за да предоставят на своите клиенти възможността да поръчат допълнителни опции от менюто, да заплащат сметки дигитално от масата, когато са готови и да разделят лесно сметката помежду си.
През 2017 г. Mastercard ще разшири употребата на Qkr платформата до шест нови пазара – Бразилия, Канада, Ирландия, Сингапур, Южна Африка и САЩ, където чрез директните дигитални плащания в реално време ще могат да се плащат такси, консумативи и екскурзии в училища, да се плаща на бензиностанции, паркинги, спортни зали и вендинг машини.
„Близо 80 процента от потребителите използват технологични средства в някакъв момент от процеса на пазаруване. Mastercard работи върху изграждането на мултиканална търговия за всяко устройство и предоставянето на удобства за потребителите, независимо къде се намират те – в дома, в магазина или на път. Стъпвайки на успеха на съвместните ни инициативи с Oracle във Великобритания, ние можем да помогнем на търговските вериги и хотелиерския бранш както в изграждането на по-трайна връзка със клиентите, така за разширяването на бизнеса им с бързина и сигурност“ – заяви по този повод Крис Финдли, старши вицепрезидент Търговско развитие, Mastercard.